mirazkennel

Alla inlägg den 16 september 2009

Av anna - 16 september 2009 22:58


Tänk vad tiden går!!

 

    



En sak som jag lärt mig är att dessa älskade små varelser är något som vi bara har till låns tyvärr!

Älska dom varje dag som om det vore den sista <3

  

Under helgen

Va Lillermor och Kjell Edström på klubben och hade lydnads kurs... jag va med utan hund och fick massa tankar och funderingar efter detta och har även bokat in en privat träning med henne..


Träningschema

  

MÅNDAG: Viltspår (skogen), lydnadsträning.... fritt följ,fjärr,inkallning, apport,rutan

  

TISDAG: Viltspår (gärdet), lite lydnad innan kvällspromenaden, frittfölj spec helt om och högersvängar, fjärr

  

ONSDAG: Månadstävling Bruks...ska vi vara med...4 moment... inkallning, plats,fritt följ  läggande under gång...  resultatet blev...

  

plats 10,Tungan ute enda 10an

  

frittfölj 9

  

läggande under gång 9

 

inkallning 10

Hjälpte även en kompis Therse med hennes roliga schäfer

 

TORSDAG:Genom körning lydnadsklass 1

 

FREDAG: Inte riktigt bestämt mig men lite motivatons lydnad inför morgondagen tror jag eller vila och ladda batterierna...

 

LÖRDAG: Lydnadstävling Grums förhoppningsvis mer än 160 poäng Skrattande

 

SÖNDAG: Viltspår eller vila (Jag behöver Tungan ute)

 

Med vila vill jag bara säga att de menas inte att dom ligger inne och inte gör något på hela dagen...utan långpromenad och bara vara hund men ingen resa upp till klubben så att säga


Mira

På fredag röngten och hoppas få se hur många bebisar det är Glad

Hon är lite tjockare än hon brukar "så" tidigt i dräktigheten...lilla racer råttan !


Viltspåret

Måste säga att bägge hundarna är otroligt duktiga...Mira lite vassare för hon är fruktansvärt målmedveten i denna gren eller rättare sagt tokig... ungefär som Billy är på agilityplanen Glad


Nej nu blir det godnatt// kram

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards