mirazkennel

Alla inlägg under december 2009

Av anna - 27 december 2009 23:54


Började min dag med en utflykt till Kronbacken där jag hälsade på de små söta valparna   med svårt val menar jag att det äe svårt när man ska välja ut en hund av 4 och bara hoppas att man gör rätt...allla är ju så fina och väldigt mysiga men dom skiljer sig lite åt redan    och jag får väl säga att jag har 1 speciell favorit...den som va med i förra inlägget... men det är inte klart än...senast den 13 januari måste jag ha bestämt mig..måtte vi göra rätt val jag och Heidi  


Några bilder från Kronbacken

Känns som om det kommer bli någon av dessa 3

  

de två 3 färgade har lek med lakarn  

  


     Brun 1

Brun 2


Min lite granna favorit

  


Den mest aktiva av dom...lille Ragata som Heidi kallar henne 

     

Min favvo i profil

   


Hade inte jag vart så ful och förstört kortet så.....   iaf världens sötaste ansikte har denna krabat..pigga alerta ögon

   


Resten av dagen har varit bus med hundarna i snön, fikat med mor å far...tv hos Carola på kvällen och va visst tvungen att sola lite oxå     


En annan positiv nyhet är att jag inte rökt på säkert 3 veckor iaf inte köpt ett eget paket?? kanske därför jag är så godis sugen   


Natti på er...ska jag springa och plocka ur sista tvätten för idag pch lyssna på en godis sugen Mira   ni som vet hur jobbigt det kan vara!!!


So LONG// Anna

Av anna - 26 december 2009 18:21

 *** Det är inge svårt att få hunden att göra det du vill...det svåra är att få hunden att VILJA göra det du vill***



Så här mycket snö var det längesen det kom på samma gång... bara allt blir plogat och jag får ut min bil så är jag mycket nöjd...  


Mira är anmäld till inofficiell agility 9 januari och officiell agility 31 Januari     Hoppas inte att hon börjar löpa tills den sist nämnda.


Nu är iaf Julafton överstökad och visst hade jag varit snäll i år oxå    fasen vilken tur!

Det blev några saker oxå...känns mycket bra!  

Micro, presentkort på slingor, hårinpackning (svin bra) 2 mascaror + svart penna, en nit lott, rengörningskräm, strumpor (som jag längtat) och sen en jätte skön pyamas


Sen i går kväll är det ju den årliga julfesten här på Killingen så jag och Carola sprang dit...Hade faktiskt rätt roligt

      

Billy bugg mästare   


Sen tänkte jag att jag skulle lägga ut några bilder från dagens snö oväder...Så här ser det ut i centrala Kil

 

Rätt ok..bara att skotta lite bakom så går det nog backa...tittade på mina kära grannar på andra sidan huset och dom hade de betydligt värre    

Billy gillar snö iaf

 

På väg hem från Willys så hjälpte vi Mathias  eller ja Mira iaf    Hon gräver vid spaden...hon syns knappt  

Överste spejare

   

Rätt djupt...Billy står

  


Sen till det allra roligaste...

En av dessa ska bli min   

  

Kanske denna???

  

Pappa Sam

    


Det är iaf en Q kull så min ögonsten ska heta Qase och det ska vara en tik denna gång...

Kronvallarens Qase de blir nog fint


Fick några jätte fina kort från en lycklig valpköpare från Norge..Christina med Louie...men tänkte att dom bilderna sparar jag tills nästa inlägg..typ i morgon   


Nej nu ska jag ut och skotta fram bilen tänkte jag   


SOO LONG// Anna


Av anna - 16 december 2009 19:54


    


Vart ska jag börja   


Sen i fredags iaf till tisdag har jag Billy och lille Jerry vart hos Jill och Henrik där även min gud dotter Elvira bor och lilla Tyra   


Billy fick för första gången bo med en katt utan att Mira jagar upp honom så han ska härma henne dvs döda det stackars djuret   


Mycket lek och bus har det avrit hela helgen... När vi kom hem va hundarna fruktansvärt trötta... Johan hälsade på och hade med sin Shiro så det va fullt ös från morgon till kväll   

lille Billy visade liten tendens till hälta dock efteråt... då blev de   för hans del...stackarn


lite bilder och några filmer från Sörby resan


Lille Jery leker me katten..smart kom jag på när lille Tyra precis somnat så en liten snutt bara...de lekte hela helgen...så fort katten blev van oxå


http://www.youtube.com/watch?v=i7fmk7GveNU


eller denna när Elvira och jag å jerry är ute å leker..väldigt nära en hals huggning av Jerry men de gick bra


http://www.youtube.com/watch?v=axuHlmPGDNU


Jerry klösmatta


OHH fan va de här jag vaknade nu??  

  


Sötnosen sover

       


Snällt att fota oss när vi sover då?? men så här sover vi iaf...VARJE natt HELA tiden

        

Han ligger helt still...


En annan NYHET är att jag ska skaffa mig en KRONVALLARE   

Alltså en ny Borde collie

En tik denna gång   

      


Ett bra stamtavle namn på Q vore att föredra...någon som har något??


I morgon har jag en rad saker jag måste uträtta...varför drar man allt till de sista??

TUNGT    

Ringa vetrinären

Ringa SBK

Fixa brev å skicka dom

Ringa Folksam

Sola

Fixa mammas julklapp

Börja plocka i ordning inför städning

Försöka hinna fota Jerry (ståkort)

Hundarna


hmm va de nå mer??

Men detta är sista slappar veckan...Jerry åker lördag så då behöver jag inte rda med mig bebis hela tiden... men det kommer bli jätte sorgligt att släppa honom på Lördag    men 2 parningar är sparade på honom så det känns bra


Ne nu blir de kvällen...Over and out


Av anna - 11 december 2009 11:44


  

Nu har alla valpar utom Jerry åkt för han blir kvar lite längre..antagligen tills den 19e de...men det gör mig ingenting   det värsta är ju bara att man fäster sig ännu mer...han följer ju med som min egen hund nu..sover i sängen..med till alla vänner och allt... så det blir nog en eller många tårar efter han åkt   

Men jag kommer spara 2 parningar på honom så jag hoppas att han får bra höfter och blir en stilig herre med åren!!

Han är så otroligt go...jag lägger han på armen sen sover han PRECIS hela natten..om jag vänder mig så ligger han kvar på samma ställe...i morse låg han på rygg mellan kuddarna som stöd för huvet   


Lite från morgonen


http://www.youtube.com/watch?v=He7_GeMddqY

En liten film på nyvaken Jerry


    


Igår va även min GUDDOTTER Elvira här och hälsade på

Gillade lilla Jerry hon med


Några bilder


 

        

Slitna hundar...både i öron och kropp   


Men det ska bli roligt att hälsa på dom i helgen för denna helg åker jag Billy och Jerry till Sörby..Exi är hos Marita och som det verkar ska hon få vara kvar där och bo med alla schäfrar..passar varandra som handen i handsken och Mira ska bo hos mamma och pappa (under helgen) för det finns några katter där som jag vill ska leva en stund till   


I tisdags tränade jag Billy inomhus och det över förväntan bra.... snabbare ställande kan jag nog aldrig få.... både jag och Annelie tappa haken   

Testade sen bara för att testa hela elit inkallningen... de va roligt och insåg att de ska väl inte va så svårt..säger man nu...kommer få bak slag det vet jag   


Mira sprang och busa i ridhuset oxå...så söt hon är nu när hon är tillbaka igen...Funderar på att starta agility den 9e och den 31 Januari med knappt någon träning på ett år   

massa valpar så det är inte konstigt men detta år när jag ska satsa så är de knappt några tävlingar alls!!!   


Nej nu måste jag greja mig lite innan jag åker och fixa massa saker...


ha de så länge allihop





Av anna - 3 december 2009 19:37

fick nu reda på att tiken är ledig igen...SUCK


så vill någon ha en söt tjej så är hon ledig....

Av anna - 3 december 2009 18:49



Nu är valparna minsann 8 veckor

  


  

I morgon flyttar de 2 första...Lille Buddy Holly till Norge och Mary Lou till Forshaga..känns väldigt bra..

Tjockisen åker nästa tisadag och ska bo i Karlstad...


Bara lille jeery kvar nu...får som sagt va se vad som händer med honom     


Billy gjorde ett bra lydnads pass idag och jag hjälpte Benitha lite med Cassie som för övrigt är slående lik Jerry   


     


Lille Billy gjorde ett bra lydnadspass...han är så sugen att tom tjuvar   men det gör inge alls..lite fart å fläkt i sammarbetssammmanhang är bara bra  


Rutan utan att säga för mycket är han så förbannat skit duktig på...snabb ut och snabb reaktion på stå   


Nu några 8 veckors bilder på barnen som inte blev allt för bra    min kompis som har en bra kamera va bortrest och igår kom valpköpare på våran tid och jag tyckte de va viktigare så ja ja får duga med min skit kamera..*SUCK*


Chuck Berry


 

  


 Buddy Holly *Louie*

   


 Jerry lee Lewis


      


Mary lou


    


     



Skapa flashcards