mirazkennel

Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Både glädje och sorge tårar

Av anna - 21 februari 2010 21:52


Har jag fått denna helg

Kommer längre ner berätta varför!


Jag har varit på en agilitykurs denna helgen för Anita Axelsson

som förövrigt jag vela gått kurs för flera ggr..så detta va en KANON helg vill jag lova er..

Trött va jag..höll på och somna stundtals... över laddad vissa stunder men jag klarade av att sortera och klara kursen kanon!!


Detta va iaf en kurs som jag skulle kunna ha betalt för att gå själv..jag har fått mycket med mig i verktygslådan och en hel del knep som jag ska köra med mina hundar..


Mitt över vägande tema för denna helg är att jag har fruktansvärt mycket passion i mina hundar och skulle behöva lite kontroll = balans

Mina hundar kampar nått så jävulusiskt...bägge 2 men har dåliga släpp...fick jätte bra ex på att träna de och ANITA testade Billy.. därav mina tårar!!


hon berömde honom väldigt...

SÅ HÄR SKA EN HUND VARA!!!

Hade han inte haft D-höfter hade jag kunna köpa honom.. exakt en sådan här kamp ska de vara i dom..helt perfekt och hon sa de flera ggr..precis ett sådant här tryck ska dom ha..DUKTIG hund..  

Billy va totalt överlycklig över att få köra agility övningar idag...vilket han inte gjort på VÄLDIGT länge   

iaf va det här mina tårar började rinna....

Glädjen att få så mycket bra feedback på sin hund samtidigt blev jag så ledsen när jag vet att jag inte kan köra honom   


Mira började agility övningen idag och va väldigt rolig..snabb som busen och gjorde precis som hon skulle.. då sa Anita innan hon sett Billy...att precis sådant föremålsintresse ska dom ha... denna grej har ett otroligt högt värde!!


Nu ska vi se om jag kommer ihåg va kursen innefattade??

Lite snabbt de jag kommer ihåg på rak arm


Inlärnings tekniker- klassisk - operant = vad de innefattar och betyder


Beteende träning - jojoträning - 80% regeln - högsta vs lägsta krav på belöning


Dash innebörd - vikten av belöning - markering - freebee - Belöningsplacering - förstärkning/bestraffning där de finns massa ord som jag numer fattar  


sen hinderinlärning - kontaktfält - slalom - baklängeskedjning - framlänges kedjning


    Hon lånade även Qase i en övning och visade hur man öppnar möjligheten till positiv förstärkning och nagativ bestraffning som är de 2 metoderna jag helst vill hålla på med..


Nu kommer iaf Kilsbhk få en uppgradering utan dess like och mina hundar ska äntligen få tränas på de sätt jag verkligen vill... nu när jag verkligen sett grunden basen till något så lätt... mrn jag ska inte säga för mycket..men iag på vissa saker...


ska iaf  träna Negativ bestraffning på billys kamp.... för er som inte vet va negativ bestraffning är så är de inte som de låter iaf


Jag tänkte visa er ett kort som avslut på inlägget...från den första gången jag va på kronbacken och hälsade på valparna... vem va de som somna i mitt knä..som jag hela tiden haft lite förkärlek till...men de skulle ju inte va en brun...


De är lilla Qase på 3 veckor som somnat i mitt knä  

 


nu ska jag diska och träna hundarna till kvällsmat... sen natten för mig..

KRAM 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 25 september 2014 09:02

Som många säkert förstod så blev Ester kvar hos mig. Jag ångrar det inte en sekund de ggr hon sköter sig, det är ett jäkla drag i tjejen :) Hon har precis den mentalitet jag söker och jag är otroligt stolt att jag lyckats. Dessa Mira/Chess linjer ...

Av anna - 19 augusti 2014 08:12


Nu är det dax! Jag har hyrt Kilsbhk och jag vet att det är många som vill testa agility. Vi samlas inne i kil vid 10.45 på Coop perkeringen för de som inte hittar och vill ta följe. Ni andra åker till klubben till kl11. Hoppas på fint väder! ...

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest! Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig. Allra helst vill jag ha henne själv ...

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt. Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner. I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla. Smögen på lördag för lugn å ro och ...

Ovido - Quiz & Flashcards