mirazkennel

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av anna - 6 maj 2010 15:35


Som många vet så får mina valpar höra och vara med om det mesta innan dom flyttar härifrån för dom ska vara vana så mycket som möjligt..

Dom lyssnar på fyrverkerier, skott, springer lösa när jag dammsuger, är med i köket när jag lagar mat och diskar

 (låter självklart men det är det inte för alla valpar)

Och även när jag lyssnar på musik... så denna film blir med musik tema Eddie..

Det låter som att musiken är högre på videon än vad den är... men i vilket fall så hör valparna fortfarande och gillar musik   


Håll i er...hoppas fler än jag gillar Rock N Roll



Av anna - 6 maj 2010 15:14

Nu åker snart de små liven..gud så fort tiden går   fast det känns bra att dom ska få börja sina nya liv med allt vad de innebär...jag känner att jag fått bra valpköpare så i  känns det lugnt.


2 hanar är kvar..Henri och Burton men det kommer 2 familjer i morgon som ska kolla på dom och annars även en tjej från Norge under nästa vecka... sen finns det även en karl från trakten som kanske va intresserad??

jag är iaf inte orolig...dessa 2 är snart sålda dom med   

Börjar gilla Henri otroligt mycket..han har utvecklas otroligt sista veckan..


Idag är iaf ALLA valparna vet besiktade och vaccinerade  och chipmärkta... anledningen till att Molly är rinig i öga är att hon antagligen har trånga tårkanaler..men det ska vi hjälpa henne med.


Den vildaste och mest glada hos farbror veterinären va Tommys Fred Perry eller Eddie som han ska kallas... Tänk om Tommy visste att Eddie är av mina favorit namn... iaf han va så glad att han kissa på sig 2ggr och pussade Werner som bara den..  

Däremot Burton som alltid är så frän va lite mer tillbakadragen    DET trodde jag aldrig...eller ja han är lite mer hanterad kanske dom andra va överallt..helt galna så glada dom va..

Den enda som pep av Chippet va Coco Chanel "Kiara" som hon ska kallas för...hoppas hon blir en bra jakt hund ändå   

Nu ska jag ivåg upp till Torsby på kurs...sen ikväll blir det att bada de små..klippa klor och göra dom fina för morgondagen   

ALLTID lika svårt men som sagt det känns bra i magen och ska bli skönt med sov morgon sen   


Henri Lloyd "ledig"


    

Tingad av Tommy "Lilleström"

   

Burton "ledig"


    

Tingad av Ronja "Kristinehamn" kvar på halvfoder

   

Tingad till Anki "Torsby" kvar på helfoder


 

Tingad av christoffer "Säffle"


             


  

Skapa flashcards