mirazkennel

Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

uppdatering

Av anna - 16 juni 2010 00:31


Nu va det längesen sist    men nu ska jag skärpa mig..fått på backning från flera håll    läser så många om mitt ointressanta liv??


Lite nytt är att jag är helt klar med min allmänlydnadsinstruktörs utbildning   

så inga mer resor till Torsby på ett tag!!! men saknar de redan på något vis??


Träningen med Qase går väldigt framåt och hon är otroligt rolig att träna med... det enda som jag anser som ett väldigt litet problem är att hon vallar hundar med mycket spring i benen men de kommer nog försvinna när hon förstått sin uppgift här i livet bättre och det är MIG... alla hennes insiativ är genom mig!

Tänar mycket fritt följ på alla konstiga sätt.. ingångarna från elit rutan tex..att hon bakifrån kommer in i position.... mycket höger svängar för vämster är hon väldigt förhoppningsfull på.. men hon är grymt duktig... ska filma en dag tänkte jag bara tummen släpper o hålet!

Mira kör en del agility.. vi tränar mycket självständigt slalom.. det som behövs mest och mycket gunga med "hiss" variant... hon står kvar och lägger sin tyngd rätt och står emot..


Detta med belöningsplacering har jag funderat mycket på och har försökt göra ett system i mina handlingar innan de ska testas.. herregud sådan skilnad de blir..


Qase kommer bra med leksaker och apport..det har jag sheipat in och nästan så hon kan sätta sig i position oxå.. iaf en bra dag   


Billy han gör lite allt möjligt.. massa massa meter till rutan är iaf inga problem... han är världsbäst på de momentet    mycket bättre frittfölj oxå och väldigt taggad..skall är dock hans roligaste lydnads gren   


Tränar mina hundar att följa vänster ben i alla lägen så det ska bli så mycket lättare för dom som de bara går... inte bara gå brevid... utan att jag helt enkelt styr dom med de benet.. resten av kroppen behöver de aldrig bry sig i... och detta funkar väldigt bra... ex att stannar jag på vänster ben och fortsätter med höger ett steg ska de sitta vid vänster... svårt att förklara så här men de ger snabba resultat iaf    och ialla svängar...


Längtar även till kennelträffen som ska gå av stapeln i augusti månad.. ska bli otroligt roligt att träffa alla små och se framstegen de gjort   


frågan är oxå..ska jag ta en kull i höst iegn på Hera? då blir det nästan i dec månad om de blir som de ska??

eller vänta tills våren??

jag har mer tid nu men svårare ifall de blir många bebbar igen??


ska prata med fodervärden i morgon iaf får vi se...har en kull till på henne iaf..


annars är allting sen likt här hemma.. docj dog den lilla fromans jag hade rätt tvärt...tråkigt men jävligt sant "suck"  

Men som jag bloggat om förut.. Ensam är stark..jag har klarat mig i värre situationer förut men klart jag är berörd!


ska försöka uppdatera bloggen så den blir lite lättare och roligare att läsa..iaf mer precis än nu..bara ett hopkok av allt

natti så länge


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 25 september 2014 09:02

Som många säkert förstod så blev Ester kvar hos mig. Jag ångrar det inte en sekund de ggr hon sköter sig, det är ett jäkla drag i tjejen :) Hon har precis den mentalitet jag söker och jag är otroligt stolt att jag lyckats. Dessa Mira/Chess linjer ...

Av anna - 19 augusti 2014 08:12


Nu är det dax! Jag har hyrt Kilsbhk och jag vet att det är många som vill testa agility. Vi samlas inne i kil vid 10.45 på Coop perkeringen för de som inte hittar och vill ta följe. Ni andra åker till klubben till kl11. Hoppas på fint väder! ...

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest! Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig. Allra helst vill jag ha henne själv ...

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt. Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner. I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla. Smögen på lördag för lugn å ro och ...

Ovido - Quiz & Flashcards