mirazkennel

Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Uppe med tuppen

Av anna - 17 juni 2010 08:34


Av någon lustig anledning har jag väldigt svårt att sova länge nu för tiden men de är ju både på gott å ont...dom som vart arbetslösa brukar ju vända rätt gött på dygnet annars!

Just nu även kanske jag har lite restless legs oxå...fan va kroppen vrir sig..aja sånt är livet!


Träning blev de igår iaf för det tycker jag är riktigt rolig och i stort sett ensam på klubben så för en gång skull blev de inte mycket kaffe   


Onsdagens träning

Qase

Jag har ju börjat  med rutan för några dagar sen och bara försökt shejpa hnne dit och igår gav det resultat.. hon travar in och klick belöning.. hon får inget klick dock om hon står för långt fram och jag ska snart försöka punkt träna henne bara hon har fattat lite mer...nu är ju allt på skoj men lite precision måste man ju ha ändå... det är som fot...de ska jag aldrig lära henne att göra för långt fram..utan med glädje på rätt ställe... det går faktiskt att träna roligt och kravlöst och det blir rätt!!

Lär man in att hunden får gå vid sidan men lite för långt fram låter du ju hunden misslyckas enligt mig..även för långt bak....detta måste du ju ändå lära om och göra rätt...

Jag kan se till mig med Billy det är ett jätte bra exempel...dock är han en svår lydnads hund...det är lättare med min Russel Mira att träna lydnad och sammarbete!

Han går gärna lite för långt fram och då blir det de klassiska  - att dom börjar ploga och tränga vänster svängar.. eller ja ofta iaf för jag ser väldigt många..


frågan är hur petig är jag?

Jag försöker vara så petig jag bara kan så jag ska slippa dkn och omträningar senare...

Nu ska jag faktiskt åka till klubben igen...ska försöka få någon att filma mig   


om det finns någon där vill säga

KRAM

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 25 september 2014 09:02

Som många säkert förstod så blev Ester kvar hos mig. Jag ångrar det inte en sekund de ggr hon sköter sig, det är ett jäkla drag i tjejen :) Hon har precis den mentalitet jag söker och jag är otroligt stolt att jag lyckats. Dessa Mira/Chess linjer ...

Av anna - 19 augusti 2014 08:12


Nu är det dax! Jag har hyrt Kilsbhk och jag vet att det är många som vill testa agility. Vi samlas inne i kil vid 10.45 på Coop perkeringen för de som inte hittar och vill ta följe. Ni andra åker till klubben till kl11. Hoppas på fint väder! ...

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest! Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig. Allra helst vill jag ha henne själv ...

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt. Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner. I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla. Smögen på lördag för lugn å ro och ...

Ovido - Quiz & Flashcards