mirazkennel

Alla inlägg under augusti 2010

Av anna - 29 augusti 2010 08:53

  

Jag tänker jag ska blogga om bra saker och när jag verkligen gör dom... men varje gång kommer de annat emellan och jag bloggar flera dagar senare och då har jag glömt de roliga jag skulle skriva...


Jag lovar jag ska lägga in lite trix träning både för de är roligt och för jag vet folk gillar det..

Ska försöka få lite ordning och sortera sådant som är bra och som folk vill läsa inte bara mitt trams jag skriver varje gång   


I fredags iaf så tränade vi VILTSPÅR!!

Började dagen med att köra lite agility träning med Qase och sen åkte jag och Nicklas till Örnäs skogen och spårade, dock kör han "vanligt" spår   


Mira fick ett ganska långt med återgång och bloduppehåll i vinkel och raka... precis som ett öppenklass prov fast kortare.. tror jag

sen ett jätte kort rakt motivationspår

Hon klarade bägge 2 väldigt bra och jag känner mig trygg när jag spårar med henne för hon är otroligt lätt att läsa...märks direkt om hon är lite utanför   


Billy fick 2 kortare med vinkel och kantarell seger vid slutet, dock hamnade de kantarellerna i bilen och detta va i fredags..kanske dax att plocka nya?

Han skötte sig bra men de märks att de va ett tag sen... lite vingligt så att såga men han tyckte de iaf va roligt.


Nicklas och Luna passade jag på att följa med oxå för att kolla om det Nicklas sagt va sant... OCH DE VA DET   

Från att vara en ganska bekväm amstafftjej till att bli riktigt målmedveten och plocka pinnarna som hon aldrig gjort annat.. DE va kul att se!!

Dock blev de lite jox på slutet och jag kan avsluta detta inlägg med att

MAN SKA ALLTID LITA PÅ HUNDEN!!

Ha nu fick jag de sagt oxå..


En jätte rolig fredag iaf, som följdes med jobb... där jag sitter nu!

kram på er

Av anna - 24 augusti 2010 22:41


Jag kan börja med att säga att så fort jag får tid ska jag lägga ut korten från de som kom på Kennelträffen... va en riktigt trevlig dag med agility, fika, grillning och viltspår.


Annars har jag försökt klura lite träning med mina små vovvar..

Mira och Qase fick en riktig genomkörare idag... Qase klarade alla pinnar slalom och jag har en annan strategi för kontaktfälten som verkar funka väldigt bra... hon utvecklas från gång till gång den lilla tjejen   

Det känns som om jag kommer få en vass hund till våren... och jag lägger mer tid på agilitygrunder nu för att sedan ta det lite lugnt i vinter och köra lydnad med agility de inomhus tider som finns.


Mira har bra grunder... jag behöver bara träna fart fart fart och få henne att förstå att man ALLTID ska springa allt man kan.. det gör hon oftast på träning men sämre på tävling..TYPISKT!!!


Annars försöker jag få iordning på denna hemsidan... men de är fasen enklare sagt än gjort... jävla ftpen krånglar och gör inte alls som jag vill   

får lägga ut samma grej 10ggr och ändå visar den inte allt...sen skiter jag i det och gör helt om från början... då finns det inte bild bakgrund..INGENTING!!!

Men de ska bli klart så småningom...


I morgon ska jag med en kär vän efter jobbet och kolla på amstaff valpar... söta små varelser... en sådan gris skulle jag kunna tänka mig när jag blir vuxen... eller fasen en Jack russell som inte tar plats får de bli... men jag gillar deras grisiga uttryck   


Nu blir de natten här på jobbet...har tröttnat på hemsidan då det inte funkar... måste till Camilla en kväll och greja...hon vet säkert felet!!


Kram på er



Av anna - 20 augusti 2010 16:48


En ledig dag idag... Qase fick träna rutan och frittfölj sen ett snabbt avslut på agilityplanen då jag filmade dessa 2 rundor


sen 2 filmer med kontaktfältsträning   

Kunde inte bestämma vilken som va bäst?

Den första med godis belöning och lek på slutet den andra med bara lek då de va så svårt att kasta godis i de höga gräset!


Kan tillägga att det endast är 3e gången vi tränar


Av anna - 18 augusti 2010 21:54


Nu har jag på allvar börjat bygga ny hemsida.. det kommer säkert ta ett tag innan den är helt färdig men här är ett smakprov


www.miraz.se


Av anna - 18 augusti 2010 17:36


Kom jag hem med en pinne i agilityklass i boken   


Första dagen i Frövi som va både lördag och söndag så rev hon sista hindret i agilityklassen   

Denna gång efter 10ggr med 5 fel av alla möjliga sorter.. (alltså 1 fel) kände jag de komiska...

- Jag kommer aldrig få denna pinnen!!!

men blev ändå 6 av 38 och med klassens näst snabbaste tid   


Men sen på söndagen då jävlar satt den 2a av 36 blev placeringen och en pinne i boken!!


hoppade över att köra hoppklass 2an..

jobbar men tänkte uppdatera detta och skriva ordentligt igen sen.. när jag väl sätter mig är det så mycket på samma gång jämnt!!


tillbaka snart igen!!

Av anna - 10 augusti 2010 23:10


så va denna veckans planer åt HELVETE!!!!


Jag tror vi har drabbats av Kennelhostan...så jävla lägligt...


Veckans planering va så här..


Måndag: träna agility och ha fortsättningskurs i agility

Tisdag: Lydnad på fm vall på em

Onsdag: vall på dagen i Ånimskog, månadstävling agility på kvällen

Torsdag: agility med mira, Qase å billy lydnad tillsammans med Johanna

Fredag: Packa lämna hundar och dra till Frövi


Lördag och söndag: agility tävling bägge dagarna!!


NU verkar de bli att sitta hemma och ta det lugnt...bara köra lite träning i köket med Qase den enda som just nu verkar helt frisk...jag vet inte om det är så men jag tror det iaf...

  

FAAAN så besviken jag är nu... verkar bli dåligt med chans på pinne i helgen oxå då!!!

nu är jag sur och ska sova...


tack å hej


Av anna - 8 augusti 2010 18:06


Det blev som jag befarade... 5fel i agilityklassen och jag fattar inte varför hon gör som hon gör..jag tycker jag står placerad rätt men verkar som om hon tappar folkus och bara springer iväg en båge..

Jaja 10gången gillt kanske jag får min PINNE.. detta va alltså 9e gången med 5 fel   

Hon går ner sig väldigt på tävling..garanterat känner hon av min press att få PINNEN??


I HOPP2 gick hon felfritt men tiden va inte den bästa även här...

Jag brukar ha sådan fart på träning och våra månadstävlingar att hon alltid springer framför mig men nu är jag framför henne då stämmer de inte   


här kommer filmerna.. Agilityklass 5 fel efter gungan


hopploppet med dålig fart..jag brukar ha henne framför mig inte bakom!


Nu blickar vi mot Frövi nästa helg!!

Av anna - 6 augusti 2010 12:08


Igår va jag efter jobbet till klubben för att kolla hur ljudanläggningen ska kopplas eftersom våran ordinarie är borta på söndag så va jag den absolut tekniske människan på jorden tvungen att se och lära   

Men de ska nog gå bra detta!!


Iaf så hade Mats och Mats agilitykurs och jag gick dit med Billy för att titta..

Billy hade förstås sitt nyinköpta kedjekoppel...jag har aldrig fattat varför de ska vara bra förut.. jag har lixom fnysigt å gått förbi på ÖB varje gång och tänkt..

- När ska dom få in nå roligt å vettigt?  


Och just i veckan när Billy bet sönder sitt koppel under tiden jag vallade med Qase ca 3 ggr så sa Bitte till mig när jag hotat honom som vanligt till livet eller att jag ska köpa kätting till honom om han inte skärper sig!!


- Men Anna dom har ju kedjekoppel på ÖB annars!

AHA det är de man ska dom till...

Galna BCs OK   

så agility och vall då blir de kedjekoppel på!!!


Nu kom jag helt ifrån ämnet iaf.. TILLBAKA!!


jo då körde kursdeltagarna en liten bana.. och så frågade mats mig

-Anna du kan väl visa hur de ska gå till?

Helvete tänkte jag... och sa väldigt fort... Han är ju inte tränad alls på jätte länge..räknar inte de passet häromdagen bra nog för att starta en bana   


Det enda jag VET att Billy kan de är att springa så fort att bena inte hänger med och skrattade lite..

-Äsch visa nu de är roligt och efter en stunds funderingså ja varför inte?


Och jag kan säga er att så bra har Billy aldrig gått en bana förut.. missade tunnel ingången och rev såklart men han sprang dit jag ville och INGA FREEBEES alls (självbelöningar)

gjorde banan en gång till och han va otroligt duktig... då känner jag

FAN FAN FAN att han är så dålig i höfterna   


Sen med de absolut bästa humöret körde jag lite frittfölj med Qase   

ÅÅÅ fasen så bra hon gick... JÄVLA dret nu måste jag köra lydnad med henne ändå...

De är riktigt roligt att köra frittfölj med henne... hon va så koncentrerad och gick som arabhingst..

Ja

det jag ville säga va att när hund träningen funkar så blir jag så otroligt glad...

Vad fasen skulle jag göra utan dom??

För fika brud kan jag inte bli då jag behöver banta resten av mitt liv  


Mira fick sitta i bilen och ladda å ha tråkigt   


Nu som Mira laddar jag inför söndagen och hoppas på den sista oinnen som vart så nära de senaste 10ggrna och samtidígt tänker ja... undra om hon springer eller om hon gör nått tokigt som ger oss 5 fel igen??

ÄSCH de blir va de blir


Kram på er



Skapa flashcards