mirazkennel

Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av anna - 5 augusti 2010 09:09


Tycker inte jag gör annat än jobbar jobbar å jobbar...men måste intala mig själv att de blir pengar och efter vecka 35 så har jag inget jobb igen vad jag vet... men förhoppningsvis får jag vara kvar i Komun..vill skola in mig på fler ställen.

Nu då

HUNDTRÄNINGEN


Qase går från klarhet till klarhet   

Varit släppt på får några ggr nu och hon går faktiskt väldigt bra..iaf gjort stora framsteg...tänkte filma lite nästa gång och lägga ut för den nyfikne...

Vi är i ett liten inhägnad så hon får lära sig vara nära fåren men INTE bita eller jakt jaga som hon väldigt gärna gör... målet med dessa träningarna som jag tycker blivit rodda iland är hon ska lära sig att springa runt...inte stanna själv utan RUNT fåren några steg i mot sen byta varv... runt bakom när de blir trångt och inte bita har varit jobbigt för henne..

Så nu får vi se om hon..ska vila sig eller gå några ggr till.. hon känns inte rikitgt tänd...sen vänta tills hon mognat till sig   


Hon har även fått ett agilitypass... tränade KF och jag försöker få henne att frivilligt ställa sig där själv... och det faktiskt gjorde hon några ggr... riktigt rolig hund att träna måste jag säga... gör aldrig några större fel förutom att äta upp alla mina saker   


Billy

han sköter sig väldigt bra mellan ggrna jag håller på att hota honom med hans liv    och även han fick ett agility pass... dock inte så fräsch efteråt men fasen han måste ju få göra nått kull FÖRRESTEN han har oxå vallat i veckan..

Han älskar att springa runt fåren iaf...de är lite trångt i 25 för han har ett stort tryck på dom så dom kommer i knä mitt hela tiden... men han springer runt hela tiden...hans problem är att driva dom...eller ja problem å problem...jag har haft en lek för mig med honom som han kör även i vallhagen och de blir ju lite fel... men han är snäll mot fåren iaf och gör de han ska   


Mira

Ja inför tävling har jag försökt att hålla henne så utråckad som möjligt... hon är ju väldigt spec denna damen..fick iaf ett agilitypass hon med...

Riktigt bra KF och slalomen har aldrig gått så bra förut... jag skickade henne på många konstiga sätt...bägge sidor framför och bakom..HELT KANON

Så nu till helgen är de hemma tävling och nästa helg 2 dagars tävling i Frövi

Hoppas jag blir uppflyttad på någon av dom så jag slipper Munkfors den 22..


Så nu har jag tagit lite arbetstid till att blogga... så åter tillbaka till rutinerna på mogon..


Kram på er

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards