mirazkennel

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av anna - 7 oktober 2010 20:34


Efter en sovmorgon drog vi till Karlstad en sväng..

Köpte en ny hundbädd som bara är Miras och nåde den som lägger sig i den   

Mira verka gilla den iaf och just nu sover hon i den   

  

Tänk vad små saker kan få en att förstå vad mycket man tycker om dom.. jag är nog fjantig men Mira är den hunden jag håller allra mest kär.. min första egna riktiga hund!!


Sen köpte jag även 2 påsar hundmat till Billy och Mira

          


Sen blev de en tur till Sommarlagret å herre jävlar va saker jag ville ha där... större lägenhet så ska jag shoppa sen.. nu fick de iaf bli ett servett fat som jag la frukt i.. får se om de blir godkänt.. helt ok för mig iaf   


sen till sista djuraffären blev de ett köp av 2 munkorgar


Stuvbutiken blev sista stoppet och än en gång.. de vore så roligt att få göra om helt själv.. ett hus i lantlig stil... DE VORE GREJER DE   


slutade kvällen med promenad med Jokkmokk och nu blir det kvällsmat och hopp i bingen om en stund..

Just det jag har dammsugit och vikt min tvätt oxå..dock ligger den kvar på bordet   

i morgon är en ny dag


//Anna



Av anna - 7 oktober 2010 18:44


efter att jag igår tillbringat dagen med några kära bekanta och hur vi nu kom in på detta kommer jag faktiskt inte riktigt ihåg??

Men efter jag nu fått titta igenom mina inlämningsuppgifter kan jag nu meddela hur det ska vara   


Stressens grundsituationer

Tänkte jag skulle jämnföra vargen mot våra hundars liv i dagsläget, hur våra hundar får mycket mera stresspåslag än vad de en gång var gjorda för.

5 stycken stenar (precis som jag sa )   

                  VARGEN                          

           HUNDEN

JAKT: ca 2 ggr i veckan                               ofta

FlYKT: sällan                                           individuellt

KAMP: sällan                                            
   ofta                                       
KÄRLEK: 1 gång per år                                ofta

LEK: våren                                             
    ofta
  


Jakt för våra hundar kan ex vara, bollkastning, kolla på andra hundar, kapptävling..hundar behöver knappas jaga för att numer få sin föda


Flykt detta är väldigt individuellt men handlar mest om olika rädslor

 

Kamp vargen slåss inte, da sammarbetar för inte flocken ska dö ut

hur ofta era hundar slåss vet ni själva.. många osäkra hundar i dagslägena som alltid måste hävda sig


Kärlek Vargen löper 1 gång per år för hunden löper fasen en tik var 100 meter hela året om


Lek vargen leker på våren och vi leker med våra hundar iaf jag varje dag och de leker med varandra


Detta va mest ett inlägg för att skriva så Daniel och Marina får läsa vad de va som jag menade med mitt samtal..finns myckt mycket mer om stress detta är bara grund situationer till påslag av olika former.

kan mycket väl tänkas fortsätta blogga om detta om de finns intresse


// anna

Ovido - Quiz & Flashcards