mirazkennel

Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av anna - 27 oktober 2010 21:10


Idag fick han träffa Miras bästa grej, något hon bara älskar.

Han är ju rätt het när det gäller just sin mat, men det är nog rät typiskt hundgårdshundar??

Han äter upp allt innan man knappt hunnir sätta ner skålen, vilket jag önska skulle smitta lite till mina andra 2 alltså Mira och Billy, Qase äter bra.


Nu tänkte jag att han kanske kunde få "arbeta" lite för att få maten och äta lite långsammare och tugga kulorna.

Så detta är första gången Samsung iaf hemma hos mig möter matbollen!


Mira är jätte missnöjd för att han grejar med hennes grej   

Sen låter den oxå så den blir extra skoj


De va de sista för idag.

kram

Av anna - 27 oktober 2010 17:21

  

Magda och Henri va på besök

  


Blev aldrig att jag tog något nytt kort på honom men det hade blivit en rejäl hund av honom.

Otroligt glad och super gosig!

Anna kunde inte låta bli utan va tvungen att träna lite omvänd lockelse och det funka kanon på passiviteten, nästan så han somnade på slutet   

Lärde sig några frivilliga egna påhitt och jag kunde lägga godis på bägge hans tassar.

HÖR OCH HÄPNA

-UTAN NEJ!!!!

Riktig rolig träning och sen tog vi en promenad där ute då Magda haft lite vad ska man kalla det?

attitydsproblem kanske?

skäller och går igång på olika saker, fanns inte så mycket att testa hon på utan att hon fick hemläxa att lära honom att inte dra   

Låter självklart och enkelt men målet är att Henri ska gå på eftergift.

Sen gjorde jag även baklängesgång med honom och det fattade han ganska fort, han är ju bara 7 månader och i spökåldern så mycket som snurrar i en russell hjärna

Bilar, regn, tanter gubbar med paraply, inte lätt att bo på landet!

Även att belöna eller belöningen ska ske där jag visade henne.


Jag gillar Magda, lite roligt att man kan bli så bra vän med sin valpköpare!!

Jag gillar även att hon gillar sin hund så otroligt   


Jag tror iaf att Magda fick några verktyg med sin hem och jag håller tummarna för att det ska gå vägen.

Tack så hemskt mycket för att du kom Magda!


Ha en bra dag ni övriga oxå och kom ihåg


ER HUND BLIR DET NI GÖR DEN TILL!!



Ovido - Quiz & Flashcards