mirazkennel

Alla inlägg under november 2010

Av anna - 11 november 2010 20:11

  

Köpte ju som sagt för ett tag sen en bädd till Mira som bara skulle vara hennes   

Men den har blivit göör poppis

 

Qase kan alltså göra sig lika liten som en russell   

  

Av anna - 8 november 2010 16:18


I dag har varit en riktigt bra dag, soligt kallt och en långpromenad sen bus med Camillas 8 hundar hemma hos henne.

  

Inget tjafs alla hade roligt, Samsung lekte med alla och Qase sprang med sin bästa leksak som vanligt när vi är där.

Jag har satt ut en anons på blocket ang Samsung får vi se om det kan finnas en passande familj??   


Jag har lovat mig att satsa på Qase och med 4 hundar hemma i min lilla lya blir det även rätt så trångt, jag ska försöka prata med min bror, jag vill gärna ha han så nära som möjligt   

Han är en otroligt snäll och signalkänslig hund, aldrig några problem med honom och han kissar INTE inne   

han ska alltså ut på foderavtal för er som tror han är till salu.

Vet du någon lämplig så hör gärna av er.


I morgon blir det tisdagsträning innan detta berycktade snöovädret ska komma över oss.. jag ÄLSKAR ju snö så för mig är det bara positivt så fort de blir plogat   

Jag ska nu sätta mig och försöka få till några arbetsplaner till studiefrämjandet ang våran agilityträning och vallningsgrupp, alltid bra med några kronor som hjälp.

En promenad med Jenny T är inplanerat oxå, ska "bara" gå med Qase då så vi får lite egentid   


Ett panikinlägg i vanlig ordning

// anna

Av anna - 8 november 2010 16:10


Hundens val blev kvällens träning, lite svårt med alla 3 men bara lilla krokodilen Qase som nappa 1 godbit!


Ett försök för första gången med Frans Frasse Fransson

lite läskigt på tassarna men ikväll blir det ett nytt försök!







Av anna - 4 november 2010 19:14

En favoritbild jag fick av Johan och angelica idag

  


Tack

Av anna - 4 november 2010 18:59


Jag önskar att som säkert många andra att dygnet hade fler timmar   

Jag måste lära mig och vara effektiv i stort sett allt jag gör när det är lite brått!


Efter några dagar tråkigt regnande så har jag idag haft en riktigt go dag ute med vänner och mina hundar.

  

Idag han jag med promenad, lydnadsträning i Slottsbron med Danne och Marina och sina 2 amstaffs.

Sen hade super snälla Camilla lagt ett viltspår åt mig som jag bara kunde ta med Mira på hemvägen, Qase fick ett lättare och hon va duktig och ägde klöven.

Billy fick uppletande ruta.

  

Bestämde med slottbrona att försöka träffas och träna lite, så nästa vecka blir det nog ett pass till.


Jag ska även ringa Birgitta och hon ska få lägga ett öppenklass spår till Mira så hon får lite mer utmaning   


Lille Samsung kommer hem i morgon igen och jag jobbar helgen   

Nu är han iaf försäkrad och på lördag tidigmorgon ska han och Qase få vaccination och sen ska Qase få valla några minuter.

Till veckan blir det munsanering på 2 hundar och Samsung ska få en ordentlig genomgång, så allt är klart inför den 13 då han ska ställas på en internationell utställning i Surahammar.

Håll tummarna!!


Mat disk, ta hand om tvätt, nu först har jag en ledig stund idag kl19:10   

och som vanligt blir det ett rätt tråkigt läsande när man inte skriver så ofta.


Nu frågade en vän om jag ska med till affären och det ska jag så då får jag sluta här..

Hoppas ni alla har haft en lika bra dag som mig..


// Anna




Av anna - 1 november 2010 12:27


Efter helgens jobb och godisätande  har jag nu för ca10000gången bestämt mig för att äta rätt och motionera mera.

Va på riktigt god väg i våras men efter visst sällskap kan jag nu konstatera att det är ett minne blott och tillbaka är jag nästan, på ruta 1.

  


Önska mig alla lycka till


Nu en timmes promenad

//Anna

Ovido - Quiz & Flashcards