mirazkennel

Alla inlägg under december 2010

Av anna - 30 december 2010 21:58


min dag är just IDAG   


Började med liten sovmorgon och vaknade av att mamma kom med Mira som studsade upp och slickades i ansiktet.

Slängde i tvätt.

Sen iväg till FIF och tränade lydnad med Anso, Annelie och Ulrika.

Märktes att de va läääängesen lilla Qase fick ett "bra" lydnadspass.. idag va hon riktigt störningskänslig och svår tränad... men skam den som ger sig   

Försökte träna med leksaker utlagda men det gick inte alls och hon låste sig vid Catla, men tillslut kändes det ok iaf   


Sen mat och en liten vila, till karlstad (arbetsförmedlingen) PETS och köpte nya halsband till alla 3 eftersom "någon" bitit av allihopa??   

Bolaget och inhandla dricka tills i morgon kväll..

hem bytte tvätt

Rastade hundarna

SEN DE ROLIGA åkte jag till Stall Berg för agilityträning   


Några minuter senare kom Maria och det visade sig bara bli jag och Maria så alla mina 3 fick sig var sitt pass och hennes 2...

Billy fick köra först sen fick han gå ut därifrån...herregud så han låter   

Qase kommer kunna bli en duktig hund.. det lilla hon är tränad visar ju att hon har talang för detta iaf..

Mira va pigg och fick sådana tokryck som hon fick när hon va liten...det är helt ok..när hon är glad är hon lätt tränad men de dagarna brukar vara på sommaren som hon är såååå tråkig...

kanske blir agility på vintern och viltspår på sommaren? där ger hon alltid järnet!

sen hem kvällsmat för oss alla sen dusch och nu blogg och SNART hoppa i säng... FASEN VA JAG ÄLSKAR ATT SOVA NU DEN LILLA SYUNDEN MAN FÅR  


en bild när Qase väntar

  

 Nu går jag och gör det sistnämnda

SOVER¨

    

Av anna - 28 december 2010 18:31


Nu är lilla Frasse levererad till Södertälje där han ska spendera sin tid ett litet tag med sin nya flickvän.


RUSSELGÅRDENS ÅFELIA / EXCELLENT SAMSUNG AT MIRAZ

valpar väntas i början på mars

            


  


Åfelia med en annan kull

    


SPÄNNANDE    

Av anna - 25 december 2010 16:34


Jag hade vart snäll i år oxå     


Hundarna fick varsitt märgben och de va otroligt uppsakattat.


Jag själv fick

en ansiktsbehansling av bror och lina


Pengar

parfym

mascara

julkaffe mumma

3stegs pogram med clinique (hudvård)

neccesär

10par strumpor

tvål

sminkborttagningscreme/dag creme

Glöggmuggar och russin/nötterskålar

Allt detta av min kära mor och far


Det känns som jag vart snäll och jag vart riktigt nöjd med alla mina klappar


// en tacksam Anna



Av anna - 24 december 2010 13:35



GOD JUL och GOTT NYTT år

 

önskar

 

MIRAZKENNEL

 

 

  



LEK

Av anna - 22 december 2010 10:53


Igår kväll istället för att julpynta så gjorde jag några leksaker till mina hundar att ha och dra i inomhus   

  

Kalas roligt och alla gillar att dra i dessa


Har börjat med en nysida på hemsidan, LÄNKAR.

Jag kommer länka till massa roliga träningsbloggar och hemsidor som jag själv kikar in på med jämna mellanrum.

Hoppas ni andra kan finna lite inspiration under den sidan som jag.


Nu väntar en iskall promenad med alla 4 djuren.


Passar på att lägga in några filmer från en annan vinter promenad för några dagar sedan.

Man ser klart och tydligt att Billy har fått livskvalitet men han vill helst bara kampa och leka med mig, söta hund!   



BC är snabbast   


Luna och samsung leker..kanske inte riktigt på samma principer   


Ha en bra dag alla  

Av anna - 19 december 2010 19:10


lite sent men nu kommer Frasses kritik från utställningen i Surahammar 13 november 2010   

vi får se om jag kan läsa och tyda  


Jack Russell terrier sträv och över 12,5"


Hund av mycket god typ.

God könsprägel.

Välburet huvud med välansatta välkomnande öron.

Korrekt bett (slitage pga hundgårdsvistelse hos förra ägaren)

Bra vinkel till hals, välformad bröstkorg och av bra omfång.

Välutvecklat ??? ser inte vad det står tyvärr

Bra ben och tassar.

Bra  något och päls

Temprament u.a


!a pris i kvalitet

2a i konkurrans

CK


Att läsa vad dommarna har skrivit är inte alltid lätt   

Tror inte att det är många som kan ha fått godkänt i svenska??   


Så blev iaf resultatet.

Nu väntar en trimmning och nya utställningar.

Han är riktigt hårig nu lilla killen


  


  


Söta hundskrälle   



Av anna - 19 december 2010 07:36


Jag måste erkänna att december månad inte varit en månad i hundarnas tecken.. mest promenader mys   

I januari ska det bli ändring... Qase ska bli startklar för lydnadsklass 1 och i agilityn ska hon bli säkrare på kontaktfält och slalom, något jag började med i höstas men sedan inte riktigt fortsatt med.


Våra agilitytider är ju mellan 8-10 på lördag morgon och jag måste erkänna att ibland är det jobb och ibland orkar jag faktiskt inte   


På förra passet fick hon testa gungan lite med hjälp av olika bord så inte nedslaget ska bli så hårt, men det va lite läskigt ändå..men övning ger färdighet!


Mira (om proverna visar bra) ska tävla vid 2 tillfällen i Januari.

En inoff till att börja med sen dubbel klass 2 i slutet av månaden.

Hon är pigg just nu och springer på bra, jag hoppas det håller i sig!

det gick ju riktigt bra på förra agility starten och hoppas på lika bra resultat  i januari

  



Av anna - 19 december 2010 07:27


Det va i fredags kväll Tori hörde av sig och berättade att det funnit Jerry i Skien.

  

http://www.ta.no/nyheter/vest-telemark/article5420548.ece


Där får ni läsa hur allt gick till.

Nu fick jag även en bild på hur killen ser ut...verkar vara den enda valpen med halvt Mira öron?   

Men de gör absolut inget..sötare hund får man leta efter!!

  

sådär ännu en dag framför mig på jobbet!

ha en bra dag alla

  

Skapa flashcards