mirazkennel

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av anna - 7 februari 2011 10:02


Seg från dagen innan åkte jag till 4H på em och jo da jag bärde massa hinder   

Fan va duktig jag är!


Qase är otroligt rolig att köra, söker sig med måtta på alla hinder, med måtta menar jag alltså sammarbetsvilligt.

Precis när jag skrev det kom Billy upp i huvudet på mig... ååh herregud!

Tänk om han vart min tävlingshund?

Hur FASEN skulle jag då hunnit med?

Billy är en otroligt speciell hund och allra mest i agilityn, han kan SJÄLV fast det blir fel vägar och tokigt så är han rätt kul... MEN jag har ALDRIG behövt träna någon fart eller självförtroende, dock tajta snabba svängar!


Velodrom med hinder i, slalom, lite kontaktfält och 180grader svängar.

Så blev träningspasset

Upptäckte dock lite svårigheter med Qase som jag ska träna vidare på.

Viktigt att jag kör lika på bägge sidor.

Anette va med med sina 2 BCs och fasen va lätt det ser ut.. men klart är man SM ekipage så ska det väl se så ut   

STORT tack för rolig träning iaf

En kvällspromenad med alla vovvarna sen hem och i bingen.


Heja mig och Qase


Av anna - 7 februari 2011 09:34


Härliga lördag

Dagen började med ett lydnadspass vid hembygdsgården i Forshaga, planen på klubben va en isgata.

Mycket folk och massa hundar som tränade drag va oxå där så det blev bra med retning för våra hundar.

FF, apportering, starter tror jag att jag fick till och jag känner att träningen går framåt    (jag känner mig precis som gubben ser ut)


När jag började träna igen efter höst/vinterns uppehåll hade Qase inte sin position kvar och hon va mycket bättre som 5 månadersvalp   

*NU börjar saker komma tillbaka*

Hon går inte för långt fram utan det som finns kvar är att hon kan vara lite fladdrig i sidled MEN det är inte mycket.

Hon har även blivit rakare i sina ingångar, Anso säger att hon är överrörlig bak, jag själv ser ju inte ordentligt, SÅ TUR JAG HAR HENNE!

Flera ggr satt hon faktiskt riktigt snyggt   


Starterna börjar funka, jag får helt enkelt plocka isär och köra var för sig, vilket är rätt uppenbart.

Apporteringen går framåt men jag har lite funderingar hur jag ska höja kriterierna för att hålla mun still och stängd?

Hon tar den snabbt och håller ok med tanke på den lilla träningen vi gjort.. de kanske kommer?

Nicklas lektränade lite med Billy och gissa om han va glad för att få kampa lite   

Ett jävla klös i den Bordern.

Efter träningen fick det bli promenad.

Korten kan väl tala för sig.

     

*söta fladdermus*  

Här har jag precis ställt mig upp efter att någon buttat mig, det blev fler omgångar i snön för min del   

    



Sen hem och göra sig i ordning för kvällen

Tjejfest på Haga och mycket trevligt folk, riktigt kul att vara i stan för en gångs skull.

Ni som känner mig vet ju att jag inte är någon *innepinne* direkt   

Kvällen slutade på Harrys och där spelade de både rolig och bra musik för en Kilsbo.


På kalaset fanns även 2 hundar, som hade ett eget rum med egen soffa under kvällen, fasen vissa har de bra   

Jag kanske inte behöver nämna att jag blev avundsjuk?

*Större place?? JAA tack*

Iaf tog jag en urgullig bild på dessa 2

*hoppas tjejen med hundarna uppskattar mitt smygtagna kort *

  

Den lilla använder den stora som bädd, så klockrent!

  


Kram på er alla

Ovido - Quiz & Flashcards