mirazkennel

Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Jag längtar.......

Av anna - 15 februari 2011 21:35


Jag trivs väldigt bra med vintern men just nu längtar jag faktiskt till våren!

Bara regnperioden är över så man kan träna hund precis hur och när man vill, köra barmarksträning med hundarna och framförallt kunna åka till klubben och träna agility!

*Glädje å fart, agility såklart*

  

Längtar tills tävlingssäsongen drar igång, det är så otroligt många och olika hundar som kör och alltid spännande och lärorika dagar!


På tal om träning så har jag nu anmält mig (sista dagen) till Rättvik så där blir det 3 lopp 19-20 mars.

2 hela helger är det lydnadskurs förLina och Fanny Gott i april och jag har anmält mig till ett agilityläger på 5 dagar på skutberget för Geir och Ann Karin som kommer frän Norge och håller kurs några veckor, då brukar det även vara en skoj tävling i samband mellan kursbytena.

En såkallad landskamp mellan Sverige/Norge som är riktigt rolig.

*Jag och Mira har vart med 3ggr*


Ev en tävlingskurs på klubben om jag kommer med, men jag kanske hoppar den??

Sen ska jag ju hinna ha kurs själv?

  


Fast det ska inte vara några problem för på mitt schema är jag ALLTID ledig måndagar så då ska jag ha mina kursdagar.


En uppdatering om Billy förresten är att han numer är väldigt pigg och glad, äter medicin varje dag så nog har han livskvalite så det räcker och blir över!

  


Annars tycker jag de mesta flyter på bra nu, kommer antagligen få ett fast vikariat på 80% där jag numer jobbar som servicegarant, frågan är hur jag ska göra med komunen sen bara?

Fick jag ett jobb med sovjour skulle jag tacka JA direkt!

Lite ångest bara på vilket ställe jag vill vara i sommar?

*Alla har sina för delar*


Jag kan ju inte påstå att jag gillar passen 8.30-21...hela dagen är helt borta och jag gör 2 varje vecka sen...för att vara ledig en dag och göra kortare en dag?!

*vi får helt enkelt se, svårt när man kan välja*

  

Har ett bra fodervärdspar som jag letar hund till, jag vill att de ska ha en bra i min regi.

Finns även de som är mindre aktiva fodervärdar som jag får tjata en hel del på    

Men jag har nu tappat tålamodet och de vet de nog om, får man en hund av mig såbegär jag iaf få ett kort en gång ibland... iaf mer än en gång per år från 8veckor.

Det är ju min enda chans att se utvecklingen exteriört, men den som skrattar bäst skrattar sist, som man säger!!  


Finns några små saker som dock stör mig och det är innbördes beundran, kringgående av problem och svårt att släppa taget besvär!

Det är tur folk alltid har en anledning att hålla sig fast och inte släppa taget?

Nej nu gled jag helt ur spår    jag satsar på mig själv och mitt.

*det tjänar jag mest på*


Så nu blev det ett pladdrigt inlägg idag oxå.


Sov gott// Anna




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 25 september 2014 09:02

Som många säkert förstod så blev Ester kvar hos mig. Jag ångrar det inte en sekund de ggr hon sköter sig, det är ett jäkla drag i tjejen :) Hon har precis den mentalitet jag söker och jag är otroligt stolt att jag lyckats. Dessa Mira/Chess linjer ...

Av anna - 19 augusti 2014 08:12


Nu är det dax! Jag har hyrt Kilsbhk och jag vet att det är många som vill testa agility. Vi samlas inne i kil vid 10.45 på Coop perkeringen för de som inte hittar och vill ta följe. Ni andra åker till klubben till kl11. Hoppas på fint väder! ...

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest! Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig. Allra helst vill jag ha henne själv ...

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt. Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner. I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla. Smögen på lördag för lugn å ro och ...

Skapa flashcards