mirazkennel

Alla inlägg under mars 2011

Av anna - 31 mars 2011 18:05


I morgon önskar jag min allra bäste

Eyemarkers Ajax

"Billy"

Grattis på 3års dagen


han är det bäsa aprilskämtet någonsin

  




   Fina fina Billy 


        

Av anna - 31 mars 2011 17:46


Jag och mina hundar har mycket tankar och bollar i luften, jag tränar nästan varje dag och känner mig oerhört fokuserad på träning.

Eftersom jag lärt in "fot" som för mig heter "kom"  i fritt tillstånd och när jag går promenad haft koppel har detta resulterat i en sämre linförighet än fritt följ..


Endel träning har gått åt att få henne att förstå att det inte är någon söndagspromenad utan just linförighet vi tränar.

Resultatet har gått fort över förväntan, hon har en otroligt bra attityd och sammarbetsvilja.


Vi har även börjat i en "onsdagsgrupp" på Lundagårds hundskola som ligger i forshaga, detta ställa rekomenderar jag varmt.

Instruktörerna tänker i samma banor som mig...de kommer ni ihåg nu va??

-Just det...BELÖNINGSTRÄNING!!


I morgon ska jag och Qase träna i AH hallen som ligger i Karlskoga.

11-18 med ett lovande gäng


Söndag ska jag och Qase gå en kurs i belöningsutveckling för Fanny Gott.


Den 25 april startar även jag en kurs i agility.. känner mig otroligt laddad!!


Har även en stooor tanke att starta upp ett gäng som kan träffas och träna tillsammans...

ALLA är välkommna.. detta kan vara ett bra sätt att starta upp nya kontakter och man kommer de gångerna man kan.. för vissa är det svårt att hinna med!!

Alla hjälps åt... vissa kan vara barnvakt andra kan underhålla...


alla har olika mål i sin träning..vissa kanske vill träna kontakt, möten, inkallning, trix, gå fint vid sidan eller rent av tävlingsträning.?


Verkar detta intressant så kontakta mig gärna..för om det kommer några namn så startar vi tycker jag!!


Ha en bra fortsatt dag

KRAM

Av anna - 24 mars 2011 20:31


Underbar dag idag..hunnit med en hel del och jag har vart på strålande humör.. för övrigt är jag väldigt nöjd med det mesta i min tillvaro

Pengar på kontot, hundar, häst och nära och kära.. Tack för att ni finns!!


Idag har jag iaf fixat till frillan lite och än så länge verkar resultatet lovande   


Tränade även apportering idag igen med Qase och jag tycker träningen går frammåt i rasande fart.

Mycket störning och hon sitter fortfarande kvar med apporten i munnen och väntar på JAPP som är hennes släppkommando.

Frittfölj måste övergå till linförighet eftersom det ska tävlas med koppel på och Qase har en tendens att tro att det är söndagspromenad då.

*knäppa hund*

Inkallningen går oxå bättre hon har bättre tempo men sämre avslut än innan men det känns som en bagatell i jämnförelsevis till att alltid ha bra fart!


En vanlig klass 1 apportering... jag ska lägga upp film om hur jag utmanar henne i olika lekar/retningar fram till belöning.

Viktigt att hon inte släpper innan jag säger TACK och då ska HON släppa inte jag som tar/flyttar föremålet ur munnen.


Här tex "drar" jag i apporten för att hon ska hålla den så fast hon bara kan, nästan så hon lyfter i framändan och det är målet!

Det är fortfarande under fundering till bra lösningar och övningar.


    


Här har hon precis tagit apporten

 


kalas träning och jag är super glad


Mira har även hon en slags träning.. som som ger henne bästa belöningen ever..

 


Under tiden jag tränar med de andra så går hon omkring och bökar i sin egen lilla värld


  


Kram å natti

Gott folk

Av anna - 22 mars 2011 19:22


detta är djävulens påhitt..

Att apportera är inga problem men att göra det så poängen blir 10 är lite svårare.


Tempo hela vägen

Snabbt tagande

hålla föremålet still i munnen

Snabbt avslut

Bra position

Hålla med förväntan

Släppa snabbt och bra på kommando

Sen kanske en 10

  


Försöker få Qase förstå att hon ska

Sitta framför mig

Ta föremål

och oavsett vilken retning jag lägger på SITTA still och vänta på mitt släpp komando..JAPP och då dyka fort in i den andra leksaken.


Hör och häpna..det verkar funka  


Idag lekte jag ordentligt med leksaken och hon satt still

  

Alla mina vänner VET vilket problem jag hade med Qase från början..HERREGUD!

Hon tog den spottade ut och kastade runt den åt alla håll...tog den på fel ställe i änden istället för mitten..

MEN nu satt hon still fast leksaken va framför näsan på henne och även jag lekte med den på golvet framför henne...hon spottade inte ut

JIPPIE

*lyckorus*

 


Sen gjorde hon även sin allra första riktiga ingång...UTAN att släppa apporten!


JA JAG KNAPPT FÖRSTÅR ATT DE ÄR SANT..

DUKTIGA lilla VESSLA!!!


Tur man får ledigt 10 minuter på jobbet ibland..

Anna



Av anna - 21 mars 2011 18:11


Chaufför på påskafton till Elmia, Jönköping!

Har du tråkigt eller inget planerat under påsk är du välkommen med i pärlan, givietvis får du en slant som ställer upp!!


   

 


 


Please   

Det kommer bli göör roligt!


Av anna - 21 mars 2011 17:39


Nu är det dags att erkänna mitt SVÅRA missbruk...

Nämligen SOCKER


Skulle vilja kalla det en hatkärlek..

NU och därför skriver jag det i bloggen ska det äntligen bli ändring...

Du socker som alltid lyckas nästla dig in i mitt liv och förstöra ska numer vara utesluten ur mitt liv och därmed förgott!!

  

 

Jag lyckades gå ner 10kg i våras men sen hände nått och ostkrokspåsen va IGEN framme på bordet och Colan som jag lyckats bli av med va och hälsade på allt mer ofta!

Till saken hör oxå att jag va såååå stark att jag lyckades SLUTA RÖKA men sluta röka och äta rätt va ingen enkel duell och får väl känna mig besegrad när jag helt plötsligt lyckats nå en matchvikt 15kg mer än i våras, helt otroligt!

  

FET vs RÖKARE ???


Nu är det andra alternativ som ska stå på mitt bord på kvällarna och kära LOKA är mer än välkommen.

  


LYCKA TILL till mig själv   






Av anna - 20 mars 2011 20:30


Vem åker 60 mil för att springa 1 ½ minut??

  

Mycket riktigt... DET GJORDE JAG!!

Skulle egentligen åkt över helgen men Mimmie ångrade sig i sista stund så kl 02:00 ringde klockan i fredags natt.. Väl framme i Rättvik kl 07:00!

 Varför gjorde jag detta?

För att tävla agility såklart!!

Resultatet då?

- en rivning i första loppet, svårt att köra hela med samma tryck..man ger upp lite!

- en 2 placering av 25 med PINNE, klass 3 är ruggigt nära nu!!

  

- det sista loppet va ett riktigt bajslopp... för det va precis vad hon gjorde... tvärnit i slalom och SKET      

Hon va rastad innan och bajsat 2 ggr..kanske hon oxå blev lite nervös?


  

 


LOPP 1

Rivning efter slalom men annars hyffsad fart.. har inte filmat på länge och ser ni flera brister i hennes hoppteknik.

Svårt att "köra" efter en rivning men försöker köra ett glatt resterande lopp..


LOPP 2

Flera riktigt tajta svängar och bra blindbyte, flyter helt ok...

Dagens slutsats:: MÅSTE träna mer fart och hoppteknik ett tag framöver!!


Strålande väder under dagen, ett tidigt morgon bevis


Inlandsvägen 

 * Snälla, kan inte jag få köra...bara liiiite??*

   


//Anna


Av anna - 17 mars 2011 20:56


idag på facebook fick jag se något som är lååångt bortom mitt hat för el och stackel..

Jag vill dela länken men vill varna för att ni kommer må fruktansvärt dåligt när ni ser denna

  

Kan inte med ord beskriva hur jag känner/mår utan jag ser bara de hopplöst skrämda bruna ögonen!



http://features.peta.org/ChineseFurFarms/index.asp


DUMMA DUMMA DUMMA MÄNNISKOR!!!


Jag fullkomligt hatar de människorna som bär pälsen sen...hur fan kan de vilja att djur ska lida så för att gå runt med det som prydnad??

Det är så jävla orättvist när de inte kan försvara sig....INGENTING kan de stackars djuren göra...

Nej fy fasen..måste tänka på nåttt annat annars kommer jag inte kunna sova!


Anna



Skapa flashcards