mirazkennel

Alla inlägg den 14 april 2011

Av anna - 14 april 2011 23:03


I onsdags som vanligt nu de senaste veckorna har jag varit på Lundagårdshundskola och tränat i en såkallad onsdagsgrupp och FASEN så roligt det har varit.


Nu i onsdags körde vi igenom några hundar och ebn av de va Qase, jag är riktigt nöjd med hennes attityd och känslan i hundträningen är fruktansvärt varm.


Det enda jag känner går lite "bakåt" eller stått still är platsen... hon har aldrig rest sig men jag vill få en tyngre mer koncentrerad platsliggning...

Något att lägga krut på längre fram eller börja så smått med redan nu??

Vad vet jag?


jag blir iaf ALLTID på bra humör när jag vart på Lundagård för Annika som driver stället är precis den jag söker i min närhet.. ibland är det skönt att bolla med någon kunnig som tränar på samma sätt.

Jag rekomenderar varmt att gå en kurs på Lundagårdshundskola i Forshaga!!


Nu natten

Av anna - 14 april 2011 22:13


Utan att säga för mycket eller ignorera så funderar jag på om jag inte hamnat i någon 30års kris??


Humör och känslor svänger och jag tycker olika från dag till dag.. MEN HÅLLA KÄÄRA KROPP...det är faktiskt ett litet tag kvar till 30   


Jag vill göra så mycket och ibland så saknar jag mitt gamla liv med mina "riktigt" gamla vänner otroligt mycket... de som jag umgicks med på varje rolig sak.

Pratade nyss en sväng med en av de vännerna, "Josse" hon fick barn för snart 3 år sedan och då gled vi isär och hon träffar mest sina vänner som har barn och jag träffar de med samma intresse som mig, vilket jag antagligen inte behöver berätta mer om   

Josse och jag iaf... vi firade varje nyår, midsommar, juldag åkte utomlands... hon va min allra bästa vän i MÅNGA år och är fortfarande... när vi pratar va det som igår men HERREGUD va annorlunda det är?

Utan att avslöja för mycket så är en av mina vänner som har den platsen som "göra allt roligt med" nu blvit med barn hon med och jag är verkligen LIVRÄDD för att det ska bli samma sak..Jag måste säga att jag va lite egoistisk först och tänkte FAAAN vem ska jag göra det med eller det med eller det med... eller sitta i trädgården med på en bärs?? Nu glad för hennes skull såklart!

 SÅ NEJ nu gäller det att samla tankar och försöka prioritera här i livet...

Jobb är kanske inte allt???

Kanske räcker att jobba endast heltid eller varför inte 80 %??

Jag kan väl iaf drömma, lite!

*harkel*

Jag måste i vilket fall hinna med livet och jag vill hitta tillbaka till den känslan jag en gång hade, nu känns mycket bara som för att   


Med risk för att låta lite "tråkig" så känner jag mig full i tankar på livet i allmänhet... dvs

Jobb, boende, utbildning, vänner och jag får lite smått panik när jag känner att jag inte hinner med...
De säger att man inte kan ha för många vänner... men jag är rätt säker på att man kan ha det, jag tänker dock inte sålla bort någon utan jag hoppas alla vet att jag umgås så mycket jag hinner och kan.

Det är väldigt många som drar i mig och jag försöker se er så gott jag kan... tro aldrig att jag inte bryr mig... ni är alltid välkomna, jag har bara fullt upp!


Jag vill vara smal samtidigt som jag absolut inte bryr mig, Anna är Anna!

Jag vill ha bra hundkäder när jag tränar samtidigt som mysbyxor fungerar kanon!

Jag vill ha fina käder samtidigt som jag hatar fina käder!

Jag vill ha en nya bil samtidigt som den gamla duger!

Jag vill umgås med vänner och jag hinner inte.

Jag vill ha större lgh även fast det funkar nu och aldrig är hemma.

Finns människor jag tittar och funderar över fast jag inte behöver?

Finns vänner jag funderar över som jag inte behöver!

Valpköpare jag vill hjälpa som jag faktiskt hinner.

Jag funderar framförallt en massa som jag heller inte behöver!


Massa små saker som gör mig förvirrad fast jag egentligen inte behöver så

LÅT MIG VARA!!!!!


Jag önskar jag kunde kona mig   


Men nu när jag bara skrivit av mig massa saker så känns allt mycket bättre..

Dax att sova igen, är inne på 25timmen på jobbet nu.

Saknar mina små älsklingar

  

Godnatt på er // Kram

 

Skapa flashcards