mirazkennel

Alla inlägg under maj 2011

Av anna - 30 maj 2011 09:14


Lydnadstävling och kronvallarmästerskapen har gått av stapeln i helgen.

Min lydnadstävling är jag faktiskt riktigt nöjd med...mycket bättre än förra gången dock med samma nollor.

Jag hade sista startnummret för kvällen och när det va våran tur så började det att regna för fullt.

Denna gång 158 med 2 nollor..alltså 2 poäng från att bli uppflyttad!!

Filmen från tävlingen


Betygen

Plats: 10

Tand: 10

Linförighet: 9,5

Läggande: 0 Ligger ej

Inkallning: 9 tempo

Ställande: 9 något sen start

Apportering 0 släpper, tar innan kommando

Hopp över hinder: 9 avslut

Helhet: 8 Bra sammarbete, något ofokuserad

Jäkligt nöjd över de betygen!!

 

Sen kom vi 2a på Kronvallarmästerskapen

       

Fokuserad i regnet? 


Lite senare samma kväll, något som va riktigt roligt....


Lägger nog upp fler bilder från Kronvallarträffen bara jag får tag i lite bilder från de som tagit kort.


Jag vallade även med Qase i söndags... vilken duktig hund!!


Glada kramar// Anna

Av anna - 26 maj 2011 15:30


Igår var det träningstävling på Lundagård och jag och Qase ställde upp.


Startnummer 5 av 13 och en 2 placering

Jag vet inte varför jag ska vara så nervös över lydnaden?

Kanske för jag är dålig på höger och vänster?

Eller för att jag vill för mycket?


Oavsett så är jag nöjd med min Qase och fick i stort sett lika poäng som 1 maj i Degerfors dock med 2 nollor.


Jag älskar att leka med min hund!       



Resultatet


Plats: 10

Tandvisning: 10

Linförighet: 8,5 sent sitt, pendlar

Läggande under gång: 9 något sent ner

Inkallning: 10

Ställande under gång: 8 snyggt ställande, avslut

Hopp: 10

Apport: 8 tar innan kommando

Helhet: 8,5


Detta blev 182,5 poäng, om det vart riktig tävling..alltså långt över 160 poäng som man behöver.

Hoppas det ser liknande ut nu på fredag kväll då vi startar på riktigt!

Håll tummarna för mig!!

 

 




Av anna - 24 maj 2011 16:23


Nja de vart väl ingen värre fångst.. men en bra dag!

Några bilder som förevigade denna stund

Synd min mobilkamera är värdelös


   Du å ja farsan     Vänta vänta å vänta     

Mys med Qase

 

sötaste fiskarn??

 

Däremot har jag fått 2 öringar av Ansos granne Peter som SKA ätas inom en snar framtid...

GOTT

Av anna - 24 maj 2011 16:09


Nu börjar Billy faktiskt tycka att detta med att simma är helt OK

Han är så söt när han storlt simmar omkring med munnen full i leksaker... 15 minuter simmar varje gång som innebär 2 dagar i veckan.



Efter detta så få han ligga 15 minuter på en vibbplatta... han brukar somna varje gång.

Detta är som en lättare massage.

Det syns inte på filmen i min gamla kamera men det vibbrerar ganska ordentligt


Jag är glad för jag märker faktiskt en skilnad på honom

  

Och framförallt så tycker han att det är roligt!



Av anna - 20 maj 2011 20:25


Miraz Odd Molly söker nytt hem pga av att fodervärden som bor i Torsby inte orkar skicka ett uppdaterat kort på "Kira".


Jag kan tycka att ett kort på ett år inte är någon större press?

Nu när hon är ett år fyllda så vore det väldigt roligt att kunna uppdatera hemsidan.


Men det tyckte fodervärden va så jobbigt att hon hellre lämnar tillbaka hunden.

  

För mig helt obegripligt hur man kan lämna tillbaka en hund efter ett år för ett kort???

Jag skickade till alla mina fodervärdar att det va dax att fotografera så jag antar det kommer kort på några iaf.

Kanske är det jag som "kräver" för mycket inte vet jag??

Hoppas ni andra som har hund från mig uppskattar att jag bryr mig och för er är det frvilligt att skicka kort men som fodervärd har man lite mer att uppfylla... som att skicka ett kort:

  

SVEA verkar eventuellt hittat ett nytt hem lite närmare, vi ska kolla under helgen och hoppas hoppas hoppas att det blir bra!

I hennes fall va det ingen konflikt om nått kort utan ett klokt val av fodervärden som jag tycker är beundransvärt!

Kram till er

  

Detta är det enda kort jag har på Kira... ca 9 månader gammal

 


Nu vill hon iaf ha ett nytt hem

Av anna - 19 maj 2011 16:16


Jag måste verkligen komma tillbaka till mitt träningssug och att planera min träning.


Fick en otrolig AHA upplevelse igår på Lundagård.

Jag kom på mig själv hur dumt jag tränade.

Belönade med fel känsla och tajming.

Nej jag ville bara göra om och göra rätt...

Stadgan är ju så viktig!!


FRÅN idag ska jag ha en riktig plan som jag en gång hade och önska jag kunde va lite engagerad i lydnaden som i agilityn tex.


Så i morgon bitti innan jag drar och simmar Billy ska jag träna en sväng med en BRA plan.

  

Idag har jag vart och gjort ett extra pass på kortis.. helt ok dag!


Av anna - 19 maj 2011 16:11


Träna på allihop!


Av anna - 18 maj 2011 16:58


Måndag jätte tidig morgon startades med resa till Stockholm för en kurs.

Väl där va 2 av de dagar inställda..Trist!!


Passade på att göra lite andra ärenden som innefattar uppdraget som sercicegarant och kom hem igår kväll.

Sen till det roligaste

Fick värdens bäste ide om att åka ut till lilla Jossan en sväng   

Tjock, laddad och glad tog jag alltså min gamla trotjänare på en barabacka tur..

OCH

Mira och Qase va med..PERFEKT!

Qase skötte sig super bra och Mira tyckte detta va super skoj, det va ju jätte längesen och förr va hon med flera dagar i veckan.

 Qase höll sitt komando bakom hela vägen förutom några gånger då hon fick OK att springa som hon ville inne i skogen.

Mira kapptävla med Jossan och hon kan ju få tro att hon vann   

Hon sprang flera ggr runt runt och va super glad och tog strid med Jossan brevid henne de ggr vi galopperade.

Hon kom även hon ihåg va bakom betydde.

Känslan att rida är helt otrolig men idag har jag bannemej ont i innanlåren dock inget i rygg å mage...trots att jag jobbade Jossan och red barbacka   

Jag trodde jag skulle dö idag av smärta?


Att bara galoppera och att det gick så bra med hundarna gör mig taggad att fortsätta..en dag i veckan är mitt mål att ta med hundarna.. Vet dock inte om Billy kAn följa med??

Jag har haft med honom och han är inte lika "lätt" som de andra 2... han vill gärna valla och bita lite i Jossan... tokiga hund.

Kanske han växt till sig? Eller så kanske han blir halt?

Kanske bättre han får hålla sig till simmet och gymmträning?


Idag ofrivilligt jobb på en ofrivilligt ledig dag men lite extra pengar gör väl inget!!


Nu snart ska jag till Lundagårdshundskola för träning med Qase

 

Härligt!!

 

Kom ihåg...Din hund är fantastisk!

Skapa flashcards