mirazkennel

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av anna - 18 maj 2011 16:58


Måndag jätte tidig morgon startades med resa till Stockholm för en kurs.

Väl där va 2 av de dagar inställda..Trist!!


Passade på att göra lite andra ärenden som innefattar uppdraget som sercicegarant och kom hem igår kväll.

Sen till det roligaste

Fick värdens bäste ide om att åka ut till lilla Jossan en sväng   

Tjock, laddad och glad tog jag alltså min gamla trotjänare på en barabacka tur..

OCH

Mira och Qase va med..PERFEKT!

Qase skötte sig super bra och Mira tyckte detta va super skoj, det va ju jätte längesen och förr va hon med flera dagar i veckan.

 Qase höll sitt komando bakom hela vägen förutom några gånger då hon fick OK att springa som hon ville inne i skogen.

Mira kapptävla med Jossan och hon kan ju få tro att hon vann   

Hon sprang flera ggr runt runt och va super glad och tog strid med Jossan brevid henne de ggr vi galopperade.

Hon kom även hon ihåg va bakom betydde.

Känslan att rida är helt otrolig men idag har jag bannemej ont i innanlåren dock inget i rygg å mage...trots att jag jobbade Jossan och red barbacka   

Jag trodde jag skulle dö idag av smärta?


Att bara galoppera och att det gick så bra med hundarna gör mig taggad att fortsätta..en dag i veckan är mitt mål att ta med hundarna.. Vet dock inte om Billy kAn följa med??

Jag har haft med honom och han är inte lika "lätt" som de andra 2... han vill gärna valla och bita lite i Jossan... tokiga hund.

Kanske han växt till sig? Eller så kanske han blir halt?

Kanske bättre han får hålla sig till simmet och gymmträning?


Idag ofrivilligt jobb på en ofrivilligt ledig dag men lite extra pengar gör väl inget!!


Nu snart ska jag till Lundagårdshundskola för träning med Qase

 

Härligt!!

 

Kom ihåg...Din hund är fantastisk!

Av anna - 18 maj 2011 16:39


Kort och gott

 


Denna helg stannade vi i 5 felsklubben.

Mira va toksnabb och tog mycket egna tokiga beslut, några som hon aldrig gjort

  

Man lär sig saker varje gång!

6 starter varav 3 lopp med 5 fel och placering 3, 3 och 5 av ca 25 starter så ändå ganska nöjd   

3 av ALLA loppen hade hon snabbast tid iaf  men med det så kommer det nya svårigheter.

1a loppet hoppa kontaktfält, annars kalas fint.

2a loppet rev hon första hindret..fick beröm för loppet ATT jag inte kunde ändrat på nått efter rivningen som antagligen blev för jag satte henne med fel ansats på första hindret.

3e loppet kommer jag faktiskt inte ihåg   

De andra 3 loppen diskade jag mig i   

En gång sprang hon iväg i full fart över ett hinder åt fel håll??   

Sen fel tunnelöppning 2ggr...TOKIGT!


Men vad saker jag har lärt mig och måste tänka på framöver när det gäller tävling!

MEN passa er MIra är på G

iaf verkar allt fart och motivationsslit gett reslultat..nu är det fin justeringar, HOPPAS jag.

  


Ovido - Quiz & Flashcards