mirazkennel

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av anna - 28 juni 2011 22:23


Innan jag nu ska sova tänkte jag lägga upp  några video.

Vi har fått lära oss en ny sväng, nämligen Grefstad sväng och anledningen att den heter så är att Geir Grefstad som jag går kurs för har kommit på denna.


Han fick även igår klartecken att han ska vara med i Norska landslaget i både VM och EM

HURRA   


Grefstadsväng är som jag själv tycker en blandning mellan framförbyte och jakko... men det har varit lite förbjudet...iaf med Mira att låta henne hoppa bakom min rygg men med Qase funkar det kanon.


En annan övning med Grefstadsväng

Lite svajigt och jag fick jobba både med mig själv och Qase.. det hörs på min röst att jag är lite "ivrig"


En bana som vi delade upp i 2 delar

Första övningen idag... för övrigt andra gången ever Qase gjort ett bakombyte..DUKTIG..

Missförstår mig lite dock innan långhoppet där jag även gör en Grefstadsväng :)



Av anna - 28 juni 2011 22:06


Nu har planerat ett datum

7 augusti kl 11 träffas vi hemma hos mig för att sedan åka vidare till kilsbrukshundklubb.

 

Jag hoppas så många som möjligt kan komma och är det så att många är borta så kan man byta datum.


Vi har blivit ett ganska så stort gäng nu och kan alla komma blir vi ca 20st  


Gamla som nya, vänner och bekanta, nyfikna eller kommande valpköpare är välkomna!!

 

Bara vi som sätter stopp för vad vi kan göra under denna dagen..

Jag själv kan hjälpa till med

Lydnad

Trix

Agility

Viltspår

Problemlösning

Vardagslydnad

Jag har även en kompis som kan stå till tjänst för de som vill få sina hundar trimmade!

Detta behöver jag dock veta innan.


NÅGOT du vill att vi gör..eller du behöver hjälp med?


Min andra kennelträff 2009


 


   Ha en bra sommar alla Miraz hundar!!

  

Ovido - Quiz & Flashcards