mirazkennel

Alla inlägg den 7 juli 2011

Av anna - 7 juli 2011 07:51


2 dagar i Fjugesta är över och bara några dagar kvar på min semester   

Jag vet att jag ska vara ledig lite igen när det passar för jag är verkligen inte utvilad...snarare tvärtom... men jag har iaf fått inspiration att träna agility med Qase.


På hopptekniken kände jag faktiskt igen ALLT   

Det är samma övningar och byggs på samma sätt som hästhoppninges gymnastikhoppning som jag hållt på med i MÅNGA MÅNGA år.


Vi arbetade bla med set point, basic grid, progressiv, bendwork,power, distence sen massa övningar kring detta och "detta är olika bas övningar" som man sen bygger vidare på och det gjorde vi.

Teorin va precis som att gå tillbaka några år i mitt liv med vikförskjutning, avståndsbedömning, avstampspunkt och att försöka få hunden att hoppa avslappnat med en bra teknik som hjälper hunden att hålla sig friskare längre.


När jag kommer hem ska jag läsa igenom papprena, skriva om dom och börja träna med Qase och Mira.


Idag händer det något roligt igen..

Power meet och Västerås har blivit en riktigt rolig tradition...

Nu ska jag lägga tid på några vänner, bilar och bärs.


Vart är min vecka på en öde ö   

Jag behöver dig!

En bild från bilutställningen förra året, ca 10.000 st.



Cruising

   


Sköt om er


Ovido - Quiz & Flashcards