mirazkennel

Alla inlägg den 19 juli 2011

Av anna - 19 juli 2011 07:28


Just nu tycker jag att det är mycket saker som inte blir som jag tänk.

Dåligt med hundträning (när jag kan så spöregnar det) väldigt mycket jobb, otroligt lite sömn, cirkulation på foderhundar osv


Jag tycker att det är lätt att fastna vid dessa dippar och jag är i stort behov av en vecka på en öde ö... det vore helt underbart!


Jag har nu tänkt att anmäla Qase för sin första agilitytävling, spännande!!

Hinderparken är på ingång till Lundagårshundskola så snart kommer jag kunna träna så ofta jag kan och vill.
Något som jag behöver träna med Qase är "gungan" det har jag märkt när jag lagt in den i kombinationer, hon lixom springer upp och av i farten, numer helt orädd.

  

Hon måste lära sig att gungan trycker hon ner och stannar själv och jag måste vara tydlig med signalen att hon vet att det faktiskt ÄR gungan och inte balansen.

Helt otroligt för några veckor sedan tog hon nästan självmord för att gå över den... nu tycker hon den är fruktansvärt rolig. 


Jag vet inte hur det ser ut hos er men här jag bor, Kil, så har det regnat konstant i - ja de känns som 2 veckor men det är nog bara en?

Idag efter mitt "riktiga" jobb så ska jag träna lite med hundarna om bara vädret tilllåter -ok jag är lat!   

Sen gott folk ska jag hälsa på min Jossan och ta en ridtur med henne och sin arabkille..

Förra gången vart han väldigt kär och galen vid träff med Jossan så nu blir det nya tag.


Tid till och motivation till at blogga är inte så jätte stor just nu och jag måste på något sätt förmå min kropp att skärpa sig.

Jag har som mål under hösten att filma och lägga in varje moment ur lydnadsklassen jag tävlar..

De ska bli intressant och hoppas på tips och råd från er alla.


Ha en bra dag!




Ovido - Quiz & Flashcards