mirazkennel

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Semestertripp

Av anna - 31 juli 2011 17:15


Nu är den härliga veckan över, det blev en riktigt rolig vecka som i stort sett endast gick i hundens tecken.

132 mil åkte jag och Anso iaf i min nya opel som faktiskt är väldigt bensinsnål, de gillas    

Kil-Forshaga-Ånimskog-Asige-Falkoenberg- Motala-Medelvi Brunn-Forshaga-Kil

Så vart rutten med massa stopp på diverse läskiga toaletter och hund/rök pauser.


Första stoppetblev hos Camilla som innehar Eyemarkers Kennel, alltså Billys uppfödare.

Camilla är alltid lika lugn och det va riktigt intressant att låta våra unghundar valla på 43 bagglamm. 


På väg mot fåren

 

Strykjärn?

 

Min favorit bild på Catlas vallning

 

  

  

Sen som ni vet gick jag kurs för Jenny och Zejlko i 2 dagar, väldigt givande!

Jag känner dock att jag skulle gått handlingskursen för det va mycket samma jag tränar på hemma och såklart en förlängning, men jag vill tävla och måste lära mig HUR jag ska köra henne på ett bra sätt?
Jag fick en heldel matnyttiga tips och tankar på hur jag vill saker ska se ut i framtiden..
Running contacts eller inte...Ja förmodligen kommer jag lära henne både Running och 2 av 2 på..det senare är det jag tränat.

På kvällen körde jag den handlingsbanan som de tränat på under dagen, Herregud...JAG MÅSTE träna!
Men klart de va ju ingen klass 1 bana de hade ställt upp förstås  

TUSEN TACK JENNY OCH ZEJLKO

Förövrigt va jag tvungen att prata engelska..de ni!

*Störtskön bc*

 


Tränar running contacts, jobbet med 2 av 2på snabbt verkar gett resultat...ganska tajt över nocken! 


 

full fart av

     

Mira fick även träna lite på kvällarna..

Dax att börja träna kontaktfält kanske?

 

Annars roade hon sig själv

 


Anso va  Mira vakt och va till Falkenberg och tränade lydnad, hon har även lärt sig lite agility under dessa dagar...KUL!


När vi packat ner tält och stuvat in hundar i bilen va det dax att dra mot Medelvi Brunn för en vallhundskurs och egenskapsbeskrivning av Catla.

Natten spenderades strax innan Motala på ett Quick stop, helt OK att få duscha och tvätta håret!

En mysig kväll


    

        


  

Eva Hallberg

 

Jag skulle vara med som åhörare men olyckligtlyckligt så stukade en tant foten så jag kunde ta hennes plats med Qase.

Jag tyckte kursen va enormt givande och jag lärde mig saker jag inte riktigt fattat förut, och fick riktigt bra tips hur jag ska fortsätta med Qase.


     


Nu är jag åter tillbaka på jobbet och rasten är slut!

Tusen tack Anso för rese sällskap och roliga timmar!


Kram

 
 
Ingen bild

Anso

31 juli 2011 18:17

Tack själv Anna <3

 
Ingen bild

sophia

2 augusti 2011 00:04

Fina kort du lagt ut anna! Hade äntligen lite tid över, så kunde kika in på din sida!:) Jätte fin!:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 25 september 2014 09:02

Som många säkert förstod så blev Ester kvar hos mig. Jag ångrar det inte en sekund de ggr hon sköter sig, det är ett jäkla drag i tjejen :) Hon har precis den mentalitet jag söker och jag är otroligt stolt att jag lyckats. Dessa Mira/Chess linjer ...

Av anna - 19 augusti 2014 08:12


Nu är det dax! Jag har hyrt Kilsbhk och jag vet att det är många som vill testa agility. Vi samlas inne i kil vid 10.45 på Coop perkeringen för de som inte hittar och vill ta följe. Ni andra åker till klubben till kl11. Hoppas på fint väder! ...

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest! Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig. Allra helst vill jag ha henne själv ...

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt. Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner. I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla. Smögen på lördag för lugn å ro och ...

Skapa flashcards