mirazkennel

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Mira är kvar i Vetlanda

Av anna - 22 augusti 2011 12:24


Att jag aldrig lär mig  jag skrev återigen ett jätte långt inlägg med massa bilder men tyvärr råkade jag radera detta..


Iaf Mira är kvar i Vetlanda och jag ska presentera hennes fästman, tar och bloggar igen om helgen och utställningen ikväll...motivationen att skriva om allt blir väldigt låg så att säga   


Jo iaf Hurricane Hero som jag presenterade i föregående inlägg blev det inte då hans tester inte va klara..så det blev hans stilige och välmeriterade pappa istället.

 Jag skrev lite förut om varför och min beslutsångest att välja hane men det känner jag nu att jag inte riktigt orkar skriva.

Mira ska stanna i Vetlanda tills söndag/måndag, gissa om det va svårt att lämna henne..min älskade vovva   

Mira är för mig OTROLIGT speciell...återigen!!

Låt mig presentera
Jacktales Character "Chess"


E: LP1 Pixies Cassio at Spotlight
U: In Foxtrott´s Ester V at Jacktales

Född:
2006-05-05
Hårlag:
Slät
Höjd:
ö 12,5"
Färg:
Trefärgad
Höftledsröntgad:
A
Ögonlyst 14/4-2010:
u.a
DNA-test PLL: Clear (u.a)
 

Meriter:
Jakt:
Godkänd Grytkaraktärsprov - 2007
Godkänd Grytapportör - 2007
Godkänd Grytanlagsprov - sprängare - 2007
Godkänd Grytanlagsprov - förliggare - 2010

Används till jakt i gryt.
Utställning:
Årets Hund 2009-6:a, 1:a working class & placeringar i öppen klass, BIS 3:a


Fruktansvärt trevlig hund, vilken gentleman!!

Kunde nog inte gjort något för tillfället bättre val...

En frisk hund som har utfört ett arbete med resultat.. för mig är det viktigt att få med ett bra temprament och god mentalitet!

Som en klok kvinna sa under helgen

- man kan inte avla in mentaliteten men exteriören!

jag har träffat MÅNGA trevliga människor under helgen och ska försöka hålla kontakt med alla.

Nu ni blir det släta valpar, iaf störst chans!

Hoppas den 16september kommer valpar!

  

      


Och du, glöm inte!

- Bara man är fantastisk så ordnar sig allting// Eddie Meduza

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 25 september 2014 09:02

Som många säkert förstod så blev Ester kvar hos mig. Jag ångrar det inte en sekund de ggr hon sköter sig, det är ett jäkla drag i tjejen :) Hon har precis den mentalitet jag söker och jag är otroligt stolt att jag lyckats. Dessa Mira/Chess linjer ...

Av anna - 19 augusti 2014 08:12


Nu är det dax! Jag har hyrt Kilsbhk och jag vet att det är många som vill testa agility. Vi samlas inne i kil vid 10.45 på Coop perkeringen för de som inte hittar och vill ta följe. Ni andra åker till klubben till kl11. Hoppas på fint väder! ...

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest! Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig. Allra helst vill jag ha henne själv ...

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt. Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner. I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla. Smögen på lördag för lugn å ro och ...

Skapa flashcards