mirazkennel

Alla inlägg den 10 september 2011

Av anna - 10 september 2011 17:40


Tänkte för er nyfikna ägna ett inlägg åt Mira och åt er som är nyfikna

  


I morgon söndag är det exakt 3 veckor sedan första parningen och de är parade 3 gånger varannan dag dvs söndag, tisdag och torsdag vecka 32/33

Jag upplever att tuttarna har början till de speciella rosa förändringarna de ofta får vid konstaterad dräktighet.

Hon dessutom är väldigt hungrig.

Hon "pratar" mycket... hon vill ha uppmärksamhet och bestämma själv.

Jag kan sammanfatta henne som en trotsig 3åring utan raseri utbrott   


Hon piper mycket vid de ställena hon vill ha saker såsom vid godisskåp, leksakslådan, under soffan vid mattunnorna och hon vill GÄRNA rida på sina kamrater   


Jag mätte hennes mage idag vilket jag skulle gjort innann parning oxå men glömde bort.


Runt det största stället runt bröstkorgen är hon 42cm och runt midjan 3cm2...kan vara lite kul att se utvecklingen förhoppningsvis framåt.


Nej nu är det dax att ge henne ett ben så jag får vila örat lite   


 


Kram




Av anna - 10 september 2011 09:37


Många har bett mig skicka extra bilder på Jossan och nu valde jag att lägga upp några här som jag kan hänvisa till.

Några från förr när hon va 19år (de sex första) och några från nu i sommar 2011

Jag har inte så mycket bilder från nu..mina är 2år och äldre de flesta.

Här kommer några/klicka för förstoring

           

                    


Hoppas de hjälper er nyfinka lite

Mvh Anna

Av anna - 10 september 2011 08:55


Detta med att blogga går i perioder och det krävs ändå lite tid och fantasi för att få till ett "bra" blogginlägg.


Min tid denna vecka har jag svarat på massvis med mail och telefonsamtal.

Jag har både Jossan (hästen) Kira och Frasse ute på annons på blocket.

Jag har idag samlat till mig några nummer som jag ska ringa upp och hoppas att folk kan hälsa på istallet och hundarna får ett nytt hem.

Varje dag Frasse är hemma är ju en dag utan min Billy.. vetskapen om att han har ett kort liv och att han snart varit borta i en månad gör mig faktiskt väldigt ledsen..

*Jag saknar Billy*

Detta är min samlade trupp och utan den store vite är den inte fullständig!

 


Jossan har fått många som uppmärksammat henne och på måndag kommer första och hälsar på.


Måndagkvällarna har i några veckor spenderats på Lundagårdshundskola i forshaga.. och kommer starta ytterligare en kurs efter denna och platser finns kvar vid intresse.

ALLA är välkomna, stora som små, nya som gamla, unga eller äldre.

  

Det är roligt med agility!


MIRA är garanterat dräktig och skulle hon inte vara det så blir jag VÄLDIGT förvånad.

Jag kommer göra en röntgen sen längre fram..är så nyfiken!

Jag har röntgen plåtarna från föregående kullar och jag själv tycker det är skit kul!


Lydnadsträning har det nu blivit i två dagar och JAG är den stora boven i våra problem.

Jag måste bli mer aktiv, få bättre tajming och ha en plan till VARJE träning.

Qase är väldigt orolig i kvarsitt  vid långa inkallningar och lite kokko allmänt, löp på gång?

Så fort iaf Qase har löpt ska jag HD röntga henne..skulle gjort det nu innan detta löp men det har inte blivit av.

*Tiden har gått så fort*

Hon löpte i början på Maj och det borde betyda att hon kommer löpa tidigast i november...Men Mira och hennes karater kanske drar i gång henne tidigare?

Jag ska ringa till Solstaden på måndag och rådfråga och även fråga vart receptet på Billys medicin tagot vägen??

Kanske lika bra att göra det?


Jag har åkt inlines med hundarna nu några ggr och de verkligen gillar dom!

  

Frasse tycker det är sten kul och han blir ganska så skönt trött efteråt, de har bägge fattat att springa rakt framåt och dra är roligt.

Det är inte så mycket för min träning måste jag säga, inlinesen rullar bra och jag har ett midjebälte med alla hundarna i så det minsta de drar så rullar jag..

MEN det är så roligt och jag märker ju hur mycket hundarna gillar att springa och få ta i och göra utlopp för sin energi.

*KUL*


Senare idag har jag tänkt att träna lite agility mellan telefon samtalen.

Hoppas ni ALLA får en bra helg


Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards