mirazkennel

Alla inlägg under september 2011

Av anna - 10 september 2011 08:55


Detta med att blogga går i perioder och det krävs ändå lite tid och fantasi för att få till ett "bra" blogginlägg.


Min tid denna vecka har jag svarat på massvis med mail och telefonsamtal.

Jag har både Jossan (hästen) Kira och Frasse ute på annons på blocket.

Jag har idag samlat till mig några nummer som jag ska ringa upp och hoppas att folk kan hälsa på istallet och hundarna får ett nytt hem.

Varje dag Frasse är hemma är ju en dag utan min Billy.. vetskapen om att han har ett kort liv och att han snart varit borta i en månad gör mig faktiskt väldigt ledsen..

*Jag saknar Billy*

Detta är min samlade trupp och utan den store vite är den inte fullständig!

 


Jossan har fått många som uppmärksammat henne och på måndag kommer första och hälsar på.


Måndagkvällarna har i några veckor spenderats på Lundagårdshundskola i forshaga.. och kommer starta ytterligare en kurs efter denna och platser finns kvar vid intresse.

ALLA är välkomna, stora som små, nya som gamla, unga eller äldre.

  

Det är roligt med agility!


MIRA är garanterat dräktig och skulle hon inte vara det så blir jag VÄLDIGT förvånad.

Jag kommer göra en röntgen sen längre fram..är så nyfiken!

Jag har röntgen plåtarna från föregående kullar och jag själv tycker det är skit kul!


Lydnadsträning har det nu blivit i två dagar och JAG är den stora boven i våra problem.

Jag måste bli mer aktiv, få bättre tajming och ha en plan till VARJE träning.

Qase är väldigt orolig i kvarsitt  vid långa inkallningar och lite kokko allmänt, löp på gång?

Så fort iaf Qase har löpt ska jag HD röntga henne..skulle gjort det nu innan detta löp men det har inte blivit av.

*Tiden har gått så fort*

Hon löpte i början på Maj och det borde betyda att hon kommer löpa tidigast i november...Men Mira och hennes karater kanske drar i gång henne tidigare?

Jag ska ringa till Solstaden på måndag och rådfråga och även fråga vart receptet på Billys medicin tagot vägen??

Kanske lika bra att göra det?


Jag har åkt inlines med hundarna nu några ggr och de verkligen gillar dom!

  

Frasse tycker det är sten kul och han blir ganska så skönt trött efteråt, de har bägge fattat att springa rakt framåt och dra är roligt.

Det är inte så mycket för min träning måste jag säga, inlinesen rullar bra och jag har ett midjebälte med alla hundarna i så det minsta de drar så rullar jag..

MEN det är så roligt och jag märker ju hur mycket hundarna gillar att springa och få ta i och göra utlopp för sin energi.

*KUL*


Senare idag har jag tänkt att träna lite agility mellan telefon samtalen.

Hoppas ni ALLA får en bra helg


Kram

Av anna - 5 september 2011 14:13


I lördags åkte jag och Malin med mina hundar till Munkfors för att debutera med Qase och slåss om pinnen till Mira.

-Hur gick det?

Jag va nervös... otroligt nervös när jag skulle köra Qaseoch redan på uppvärmningen kändes hela kroppen tokig.


När det sedan va våran tur så stod en mindre frän Anna på startalinjen med hjärtklappning, spagettiben och bajs i byxan!

  

Qase gjorde mycket bra saker...kvarsitt fin start, kontaktfält och slalom och vissa handlingsdelar satt som handen i handsken men däremellan va Anna tyst och Qase galen.


Resultatet blev 2 DQ för Qase iaf och jag bestämde mig för att starta öppenklasserna oxå dör min nervositet va borta och jag kunde andas som vanligt.

Qase gjorde jätte bra rundor och va blixt snabb..

De roligaste va att många kom fram och gratta mig och gav oss lovord för framtiden.

  


Mira i agilityloppet skötte sina kontaktfält bra.. träningen har gett resultat.

Däremot så fick vi lite krångel i slalomen och jag höll mig inte till min plan för dagen.. 5 fel i den klassen

Hopploppet felfri men det va bara 8st starter och 1 får då pinne och sista tjejen in i klassen slog våran tid med ½sekund, Mira kan springa så mycket bättre men ibland gör hon som hon vill och är parad så jag tyckte hon gjorde bra ifrån sig ändå..

Mira lyckade iaf skrapa hem 100okr i försäkring.. INTE ILLA!


Dagens lärdom: Fokusera på rätt saker, håll dig till planen och kör hårt!


Nu promenad och träning/kurs på Lundagård.


Sköt om er ALLA!


Ovido - Quiz & Flashcards