mirazkennel

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av anna - 18 oktober 2011 17:10


Förra veckan fick jag faktiskt till en hel del träning, främst i agility och en liten sväng lydnad.


På torsdagen tränade jag med Hammarö gänget och det va riktigt riktigt roliga och svåra övningar som vi gjorde...de är ju några år framför mig med deras hundar   


På lördagen åkte jag Qase och Mira till Örebro för att träna med våran vän Emma... det blev banträning och mycket diskussioner om hur man kan göra i olika situationer.

Sen blev det en hel del one jump övningar.

Jag ska visa er lite av det.

*Första övningen tränar vi signalkontroll på framför och bakombyte...kross och bort använder Emma, jag själv har inte lagt in bakombyten än..men vaj är Qase framförbytes signal..lätt när man är anfådd, bakombytet ska jag fundera över*



Sedan kunde vi inte låta bli att träna sådant vi inte behöver träna på än..

Den typen av handling behövs lite senare anser vi båda.. nu är det mycket framåt och raka lätta linjer hunden behöver kunna, snart ska vi träna mer handling!

*Detta är en lapturn*

Både svår, snygg och rolig!


Nu har jag äntligen fått mig ett fimlredigeringsprogram
Detta blir mitt första test och jag bjuder på denna   


Sist men inte minst blir det lite fritt följ ni kan få se.
Qase är väldigt duktig på halter och jag måste verkligen lägga fokus på att inte "sitta" i svängarna.
Hon har iaf en otrolig bra attityd!


Nu har jag iaf uppdaterat lite!






Av anna - 18 oktober 2011 16:51


Igår va vi till fabror doktorn för att ta en röntgen bild då jag har svårt att hålla mig från min nyfikenhet.

*Gissa antalet*

 

Annars är Mira oförskämt pigg   

På jobbet får hon passa på att vila och bli omhändertagen.

 

*Skönt med lite skjuts*

 


En annan av mina favorit "vila" bilder

  

 

Nu är det inte många dagar kvar tills små bebisar

 


Denna väntan...GISSA om jag längtar!

Skapa flashcards