mirazkennel

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av anna - 23 oktober 2011 20:09



Idag är det Miras BV (beräknad valpning) och jag hade på känn att valparna skulle komma innan denna dag men så blev det alltså inte.

  

Däremot tänker jag på tema att döpa valparna efter och nästan så jag oxå skulle börja med bokstäver för jag har visst ingen fantasi   


Jag har fått många frågor under åren hur valparna har det inne i magen.
det folk tycker är konstigt är att de har en egen "blåsa" och moderkaka och nu hittade jag lite bilder som jag kan visa er.

Klicka på bilderna för förstorning

1. Ligger valpen i sin blåsa men sin egen moderkaka.
2. valpen ur blåsan men där ser man moderkakans form...den ligger alltså runt valpen som en ring.

Lite häftigt när Hera fick valpar och den 4e valpen kom ut precis så med moderkakan runt sig...den brukar "glida" av innan valpen passerar ut och kan vara lite krånglig att få ut.

3. en färdig torkad valp med lite navelsträng kvar, som det ska va.


 

           

Nåja jag får väl drömma lite till för Mira verkar inte det minsta intresserad av att sammarbeta med mina planer   

Hon är hungrig och super pigg så även idag blev det en promenad i skogen.

HOPPAS det drar igång i natt!


Förresten har jag blivit lite vuxnare nu... piercingen i läppen tog jag bort i somras och igår kväll tog jag bort den i nacken som jag har jävlats med i så många år...nu är den väck!
*skönt*


BYE  

Ovido - Quiz & Flashcards