mirazkennel

Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av anna - 27 oktober 2011 21:16


Här ligger vi nu

  

    

3 pojkar och 1 flicka blev det

 


När klockan va ca 00.30 onsdag natt förstod jag att det började dra igång.
Mira gick undan, jag hörde henne börja flämta och gräva ordentligt under sängen.. samtidigt som jag tycker det är lite vemodigt när min kära vän Carola satt några timmar och berättade hur jäkla ont de gjorde att föda barn.

-OCH detta utsätter jag min hund för   
Nåja det va inte mycket att göra åt saken nu iaf!

Mira är så otroligt duktig, hon låter en sköta och greja så mycket som man vill.
Behöver jag säga att det blev dåligt med sömn i natt?


Mira låg några timmar med mig i sängen brevid mig där jag däckat med alla kläder på överkastet.. några av korten är därifrån.
Sen gick hon runt och vanka lite överallt.


På morgonen låg hon med mig i sängen och jag kliade och masserade henne och vips så kom det en krystvärk.
Jag bärde ner henne till sin valplåda och där stannade hon och har inte gått ur den sedan dess, med undantag för rastning såklart.

Tog kort med min Iphone och de blev ganska så suddiga men i morgon ska alla plåtas "på riktigt" så ni får se de underbart söta små råttorna.
Min hjälpreda Camilla som förövrigt älskar Mira har varit med på alla hennes valpningar och va såklart med även denna gång.
Blev att jour sova lite men jag är ganska så dålig på att vara vaken och Camilla jobbar natt så hon är lite duktigare än mig om man säger så...Men min klocka ringa varje halvtimme efter 04.00 på morgonen och jag vaknade kl 08.00 för att inte sova mer.


Däckad (tack camilla) ser ut som det är jag som ska föda men jag bjuder på den bilden för jag tycker själv den är så rolig   

 


vid ca 11.30 föddes den första..En hane vit/tan 138 gram, minsta ever!
ca 12.00 en trefärgad hane 214gram

13.20 en förmodligen vit/tan hane 186 gram

och sist kom en liten tik vit/tan på 158gram

  

                                  

      


I morgon så ska ni få bättre bilder

Nu är iaf väntan över för oss alla!

Skapa flashcards