mirazkennel

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av anna - 29 oktober 2011 17:57


I dubbel bemärkelse   


Idag har jag haft avslutning med en agilitygrupp och vi passade på att köra dubbel lektion idag eftersom det blir mörkt så otroligt fort nu på kvällarna.
Super bra väder, lite blött men vad gör väl de när det inte regnar?
En super rolig dag och jag ser många bra ekipage och jag hoppas verkligen många av dom går vidare med sin agilityträning och kanske vem vet, att någon vågar att tävla   


Pär tog en massa kort på alla deltagare idag och jag själv har varit jätte dålig med detta.

*skäms*

Jag kommer lägga upp några här om jag får tag i dom.


Blir så otroligt motiverad när jag ser stora framsteg hos både hundar och förare och det är charmen med det hela.

- Jag älskar att hjälpa andra med det jag älskar mest!


Tränade Qase lite innan kursen drog igång och WAY och BORT börjar faktiskt funka... på de få tillfällena som vi tränat detta   
Jag tror jag kommer ha otroligt stor användning för framför och bakombyten på signal så ingen är gladare än jag.
Jag blir sådär löjligt glad när jag tränar Qase!
Efter kursen så hade jag och Qase en liten "uppvisning" och visade en hel del saker såsom slalom, gunga, kontaktfält och den motivationsbana jag byggde åt deltagarna.

Att ha Qase som demo hund har faktiskt funka riktigt bra och det är lättare än med Mira för Mira kräver lite uppvärmning och tagg..Qase kan köra hyffsat små övningar utan värre pepp.

Men Mira och Qase kompletterar varandra... bra att visa olika saker med dom.

Förra kursen va ju Frasse med och han va super bra eftersom han va nybörjare så kunde folk se och få en bättre bild av träningsupplägget.

Pär tog med sig Billy hem... nu blir han nr 1 igen och det är väldigt skönt i mitt   

Det blir någon slags delad vårdnad   


Väl hemma blev det valpchek och mys med Mira det lilla som går nu..

Ni som undrar så har min KÄRA mamma vart hemma hos mig en timme idag så valparna bara behövde vara hemma "själva" 3 timmar.


Jag bjuder på en liten film från oss nyvakna idag...

*Räserråttor*


Nu ser ni att de faktiskt både rör sig och har en del ljud.

Jag blev väckt i natt at en som drömde och låg och sparkade i luften precis som en "vanlig" hund   


*snacka om LAT*

 


 


Nu ska jag bege mig i duschen för att sen faktiskt göra nått roligt med mina kära kamrater...så mycket jag träffat dom dessa dagar har jag nog inte gjort på hela året   


Sköt om er!

Ovido - Quiz & Flashcards