mirazkennel

Alla inlägg under oktober 2011

Av anna - 6 oktober 2011 18:05


Frasse fick en ny familj i lördags och är numer en platschefs hund!! 

Jag har fått rapporter om att ALLT funkar bra och att han charmar gubbarna på byggena.

*Gissa om jag är glad*
Jag har passat Cira några dagar när familjen har varit på semester och snart kommer de och hämtar henne.


Nu är det bara att hämta ÄLSKADE Billy och Pär med familj får gärna låna honom igen eller ge mig lite avlastning när de behövs   

Jag va även och tävlade med Qase i Frövi i i helgen som var.
Jag har filmat alla loppen med min telefon men för att lägga in dom måste jag sitta vid min dator, de kommer.
I första loppet kändes det kanon och vi blev 5 av 44 med fem fel och klassens snabbaste tid.

Sen diskade vi oss i de övriga loppen men hon gjorde väldigt mycket bra saker och va rackarns snabb!

Jag måste ge henne bättre information och träna mer på frammåtsändande med svängar för de missade hon varje gång och hon helt plötsligt hoppade tillbaka över hinder men när jag kollar filmerna så handla jag dåligt och lämnade mycket ansvar till/på henne = dumt!
Vi kör i Kristinehamn på söndag och NU ska jag tametusan ge henne info om vart hon ska... !!

*tagga tagga*

Det är Lars Sassner som dömer och hans banor är dock inte de enklaste så kommer vi igenom felfritt är jag gladare än gladast.
Jag har numer kurs på Lundagårdshundskola 3 kvällar i veckan några veckor till SEN är det bara mina egna hundar i vinter och jag har endel att träna vidare på, som sagt!
Jag tycker det är fruktansvärt roligt att hålla kurs och det är fantastiskt och se dessa framsteg som deltagarna gör.


Jag själv har konstant huvudvärk och nästa vecka blir det ett doktorsbesök, tror jag kan fått ärva min pappas migrän?
Fruktansvärt störande och energitjuv iaf   


Nu är det bara någon mer som kan hjälpa mig med hästen så är mina "vardagliga"problem över!


Mira växer för varje dag och igår på agilitykursen fick hon vara "test" hund för två deltagare, hon gör ALLT för en karamell nu och hon är taggad som få.. men magen är snart alldeldes för stor    
Hon charmade iaf de två och gjorde precis det de bad henne om och visade de fel så blev det fel, SKIT ENKELT    
Kul va det iaf!!

Fick nu en bild på Mira, STOR har hon blivit på en vecka och jag hoppas och ber att det ska vara MAX 4 st....helst 3st och inte någon mer men hon är tjock nu som hon brukar vara när hon ska föda   
Är det för hon blivit tjock förut så det går lättare eller fler valpar?
*det återstår att se*

 


Nu ska jag göra nytta
KRAM


Ovido - Quiz & Flashcards