mirazkennel

Alla inlägg under november 2011

Av anna - 29 november 2011 23:14


Som innefattar 12,5 timmars jobb och massa pyssel för att få till en bra dag för Mira och valparna.
De har nu fått en högre låda så de INTE kan hoppa ut när de vill men så fort jag är hemma så lever de "lösa" som de andra hundarna hemma, därav alla kort i från bädden som står bredvid valplådan.

*Svårt att hinna ta ett bra kort med mobiltelefonen*

 


I morgon blir det bara ett 6 timmars pass.. TUR jag har mina älskade föräldrar och kära vänner.
*Vad vore jag utan er*
  

Efter jag varit hemma ska jag iväg och titta på ett stall som Jossan ska flytta till så hon får bo inne i vinter, känns väldigt bra men herregud va dyrt det är   

Även där har jag två underbara tjejer som hjälper mig... kanske har jag för mycket djur   

Jossan är snart 24 år och jag kommer aldrig sälja henne, kanske möjlitgvis jag skulle kunna ge bort henne till någon av dessa två.
Annars finns bara en väg från mig och det är till de evigt gröna ängarna.

 

*Livet från en av de bästa sidorna*

 


Jag har faktiskt oxå tränat lydnad denna vecka och jag fick såklart blodad tand!
Hade hon vilat sig i form?
Jag va iaf super nöjd med hennes attityd sen finns det såklart en del små saker som måste fixas till.
Gjorde 3 kedjor som fungerade riktigt fint.

Bra tempo i inkall, tyckte överlag att hon lagt till en växel till på något sätt?
Så i Januari ska jag tävla lydnad om det finns någon tävling innan agilityn drar igång igen.


I morgon plockas våra hinder in för vintern och jag hoppas jag hittar något bra ställe för inomhusagility sen.. inte kan jag köra lydnad heeeela vintern   


Mira fick följa med och träna lite agility och leka...hon va GLAD kan jag säga.
Söta lilla råttan och kontaktfälten satt som förut under våran lekövning   

I morgon får jag även träffa Billy, har inte bestämt om jag ska ta hem honom i två dagar och lämna tillbaka honom innan helgen?
Han ska iaf få mer mat

  
Många funderar på om han flyttat men nja så är inte fallet   
Han är på avlastning kan man säga, hos en oerhört go familj där han har full uppmärksamhet och kärlek.
Han trivs det syns och det är skönt i mitt plågade hjärta att han får den tiden ibland, nu har han förstås varit där en hel del och så länge det fungerar för alla parter så är säkert bara Billy glad och det är huvudsaken.

Valparna sköter sig faktiskt riktigt bra..ibland vaknar de väldigt tidigt och man får greja lite med dom men jag ska inte lära valparna att vakna kl 4-5 på morgonen och att det är lovligt att härja då..JAG LOVAR!

Qase leker med dom och alla har super roligt.

Jag ville egentligen bara berätta att vi lever och allt går bra.
Ni med namnförslag på valparna bör skynda er något för pappren skickas om en dryg vecka.

       


Nu ska vi ta en kvällskiss sen blir det natten för hela bunten.

Kan avsluta med detta blogginlägg med att inse att jag har VÄRLDENS BÄSTA människor runt mig!
*Fy tusan så bra det kändes nu*
      


KRAM

Av anna - 25 november 2011 01:11


*Som sanden i timglaset, så rinner dagarna i våra liv*


Älskade morgonstund, den som trodde på sovmorgon i detta hus trodde FEL!

  


 

SNART hoppar jag minsann över!

 


Blandade bilder från dagen

             

Tror jag ska vända ordning när jag tar kort på dom nästa gång... brukar haffa dom när de är pigga men när jag kommer till hane 3 är de så trötta så de nästan somnar, tiken blundar på varannat kort.

   


   


     


 

    


Tänderna har spruckit igenom och om några dagar gör det riktigt ont när de bits.
De är avmaskade och har klippta klor, duktiga Anna   


Idag har varit en riktigt bra dag, jag har fått mycket saker gjort!
Rensat och städat BÄGGE mina förråd.
Lagat och rensat städ/medicinskåpet
Varit till Tippen
Ställt fram vinterdäcken
Fikat med vänner
Kört hem Jill

Ring till sjukgymnasten (huvudvärken)
Fikat med Johan och Christine
Tagit kort på valpar och "bloggat"   

Vart i Forshaga på Kortis en sväng


Jag älskar att få saker gjort... nu mår jag kalas bra!

I morgon ska jag göra mitt livs första träff hos Naprapaten och hoppas få hjälp med rygg och min fruktansvärt störande huvudvärk.
Sen på kvällen kommer mina första valp spekulanter och hälsar på!


Natti

Av anna - 23 november 2011 21:39


Ibland kan jag inte förstå hur jag har så mycket att göra?
Många måsten, många viljor och ständigt dåligt samvete för att just tiden inte räcker till.

  

Jag kan ibland fundera på hur jag ska bli mer effektiv med mina dagar och bevara lite ledig tid till att bara vara.
Jag funderar på vad jag skulle vara för människa om jag vare sig hade hund eller häst?


*Vad gör "normalt" folk på dagarna?*

Det undrar jag?


Jag har iaf haft en kalas bra uppstart av veckan med agilityträning varje dag!
Qase har gjort ett stort steg i sin träning och jag tycker att det börjar kännas riktigt bra bitvis.
De senaste tre träningarna har hon varit helt otrolig, snabb, mjuk och lyhörd och jag har varit lugn och haft flyt och jobbat varje hinder.
MEN idag kom det...precis som på tävling orkar hon inte hålla ihop och vi stressar varandra.

Jag tycker förstås att det är bra att det kommer på träning så jag får träna på den sidan av Qase..HERREGUD!
Hade det varit möjligt hade ögonen snurrat i skallen på henne.

  

Men det roligaste är att ni kör vi... och det är roligt!
Det jag har tänkt att träna på de kommande passen är bakombyten och kontaktfält.
Springbanor hade oxå varit bra, det är här våra problem kommer... hon funkar mycket bättre när det svänger vilket bådar gott till högra klasser   


Hemma här ikväll har det varit en glöggafton med mina kära vänner och vi fick påhälsning av familjen W som gosade med valparna och lämnade lite tidningar.

*Tackar*

Kvällsmys, efter en sväng på golvet så hittade de Miras bädd.

 


En som är busig iaf

 


Ikväll ska jag försöka lägga ut annonsen på de små och kommer även visa den här.

Sovmorgon i morgon och Mira ska få en ordentlig promenad.

Herregud va mycket hon äter nu och vad hon har mjölk att mata valparna med...nästan svårt att försöka få dom att äta när de är mätta hela tiden.

Hittade lite halvnya bilder på Isa oxå... För henne blir det valpar nästa år ifall alllt går som det ska.

     

Från en mysig morgonpromenad för att tag sedan.

     


Nu ska jag kolla sista avsnittet på Bonde och annons...sen natten!


Vill ni hälsa på är ni välkomna
KRAM

Av anna - 19 november 2011 16:02


Jobbar hela helgen och tackar min mamma som hjälper mig där hemma

  
*visste ni förresten att jag har den bästa*


Jag filmade lite från en träning under veckan då jag hade en liten utvärdering med Pär på staket övningar.


Filmade då lite annat som jag sen gjorde en snutt utav och skulle visa en tjej som undrade hur jag menade.
Ni får oxå se den som helg motivation.

Gårdagens agilityträning med Jeanette och Hobbe gick strålande..har nog aldrig byggt sådana övningar som passade så oss bra..eller har vi helt enkelt blivit bättre?   

Jag jobbade VARJE hinder med is i magen, Qase rev inte en gång och det va ändå 13 hinder med både fart och samling.

Jeanette klarade Grefstadsväng galant.. så roligt när det funkar!
Hobbe är för övrigt släkt till Qase oxå.. Scottie är mamma till Hobbe och mormor till Qase...KUL!


Igår va jag sådär löjligt glad man kan bli när saker bara funkar!
Nu ropar jobbet, det blev en snabbis!
Jag lever!


Kram

Av anna - 17 november 2011 22:22


Nya kort på oss

  


Nu börjar vi ta emot besök så VÄLKOMNA ni som vill komma och gosa!!

Det kommer bli 3 vit/tan, man ser tydligt på både hane 3 och tiken hur det bruna träder mer och mer igenom så det slutgiltiga blir 3 vit/tan och 1 trefärgad.


 

    

 

 

 

   

    


Natti

Av anna - 14 november 2011 21:19


För idag är det älskade Miras födelsedag!
Värdens bästa fladdermus

  

         


Dagen höll nästan på att glömmas, FY på mig!


Idag har valparna fått smaka på välling för första gången och det va väldigt intressant.

Annars brukar majsvälling vara gul...??

    

            


      MYSIG dag och jag önskar det blir många dagar med samma underbara känsla

  


En helg på havet har det oxå varit och jag hade faktiskt riktigt roligt.
Nu dröjer det många månader tills jag träffar "gänget" igen på Power meet i sommar.
Väldigt roligt att det är ett gäng som sluter upp år för år på vissa festligheter!

Tack ALLA som gjorde denna resa så bra som den blev!
KRAM 

Av anna - 10 november 2011 15:38


Så här stora har vi blivit nu!

Alla med lite ögonsläpp och tiken är den som nästan öppnat ögonen helt.

Tror även hane 3 och tiken kommer sluta som vit/tan..man ser mer och mer att det bruna tränger igenom det mörka...speciellt i ansiktet.
Spännande!

Ställningarna är lika

  • Hane 1 är bara söt!
  • Hane 2 är svårast att hålla still och verkar nästan bli lite förbannad vi fotografering!
  • Hane 3 är helt otrolig, gäspar och fortsätter sova när man fotograferar (påminner om katten Gustav)
  • Tiken är snäll men blir suddiga kort, dax att byta bakgrund snart.

    


   

 

  

         


Nästan nästan helt öppna ögon

   


Nu ska Anna fortsätta tvätta och tanken är att jag även ska hinna klippa klorna på valparna för första gången

  

Av anna - 9 november 2011 22:40


NU tror jag äntligen jag har bestämt mig..
Om jag ska ha fler kullar framöver och ha såhär dåligt med fantasi, så blir det kanske väldigt bristfälligt med teman!


From nu gör jag som alla andra uppfödare!

Namnen på denna kull kommer alltså börja på bokstaven A

 OCH

Valpspekulanter har härmed en stor chans att vara med och bestämma namnet på just sin valp.

  

Så ni som tingar valp innan alla papper skickas för regestrering!
-Det är LÄGE att börja fundera på ett namn som börjar på A!!

  

Det värsta med detta är dock att valparna kommer heta 1, 2, 3 och tiken i några veckor till och i vanliga fall brukar valparna nästan kunna sitt namn när de levereras vid 8 veckor.
Oftast så kallar ju folk sina valpar för annat än det jag döper dom till men de som vet att de ska kalla sina för något speciellt brukar jag försöka säga deras namn till.
Så senast vid 5 veckor vill jag ha erat namnförslag.


Denna veckan har som vanligt gått super fort och i morgon ska jag försöka fota de små igen.

*hur ska det gå*


Jag ser det spricker lite i ögonvrån så alldeldes strax kommer de öppna ögonen (mest på tiken, som vanligt är tjejer tidiagre än killar)

 Då går det undan sen!
De reser sig mer nu och försöker faktiskt gå och inte bara hasa sig fram.
De morrar och piper och lever fasen i denna lådan!
  

Några favorit bilder

*avslappningsövningar ska börjas i tid*

 

Jag vill behålla varenda en   

 

En sovhög tidigt under veckan

 


Älskar alla sovställningar!

 

 

    

Två söta killar "skedar"

   

Äta upp och ner funkar oxå

 

 

Godnatt från oss

  

Jag själv roade mig en kväll med gänget under veckan och tog en kväll och bara som vi kallar det "böse"

Att jag inte föddes till kille?

   


 


Fick ett kort på Qase från senaste tävlingen.

Urfälld och fortfarande solblekt, hon har nu fått tillbaka sina fina bruna färg!

 


Sov gott

Skapa flashcards