mirazkennel

Alla inlägg den 14 januari 2012

Av anna - 14 januari 2012 18:58


Något som slog mig häromdagen är faktiskt att för inte så hemskt många år sedan va en dröm att få en Border collie i min ägo... När jag gick på promenad insåg jag att jag nu faktiskt äger två och haft en tredje   


Det är inte alls längesen jag tyckte att det bara va de häftiga tjejerna som hade BC och detta skulle aldrig jag bli.

NU är jag ju faktiskt lika häftig jag   


När denna känslan slog mig så blev jag faktiskt paff, detta va ett delmål i mitt liv för 7 år sedan.


Idag har jag haft billy hela dagen då familjen W skulle åka och titta på tänkt mamma till deras valp.

Herregud vilken go hund han är   

En annan sak som slår mig varje gång jag träffar honom är att va mycket saker jag lärde honom som jag lixom glömt bort med Qase...Mira har alltid gjort som hon velat   

Sådanadära vardagliga saker...han kan så mycket saker och är en klok hund!


Jag har som projekt att uppdatera hemsidan igen med några nya sidor och jag har gjort några färdiga men helt plötsligt har jag glömt bort lösenordet till det stället jag laddar upp alla sidot till...alltså FTP sidan.
Hemma så ansluter lösenordet automatiskt men här på jobbet har jag inte en aning, får bli en annan gång helt enkelt.


Om jag ska prata lite agility medans jag ändå håller på så har jag fått kontakt med en ny tjej E-K som kör Greg Derrets handlingssystem, vilket jag har tänkt att göra jag oxå.
Med Mira har det inte varit problem alls att göra massa konstiga saker men med Qase vill jag ha en solid grund att stå på... så mitt grundtänk håller på att ändra sig och jag ska försöka bli en bättre handler och absolut tydligare mot Qase.


Det svåra är att få träningskamrater som kör samma system..visst kan man träna med alla men ibland när man kör fast är det svårt om någon inte kör på detta sätt...iaf till en början eftersom jag är super ny på alla detaljer i detta system.
Roligt är det iaf och jag tror Qase och jag kommer utvecklas.

Jag kör vidare med cirkelträning varje dag och nu går hon bra (oftast) på bägge sidor och nu i cirkelträningen har jag lagt in att runda "pinne".

I morgon kväll och måndag fm är det träning i ridhuset igen   

Jag är sjukt taggad och på lördag den 21e ska jag till Linköping med nya friska tag!
Jag ska sluta upp med att blindbyta, det är ett som är säkert!
Jag gjorde ett DUMT blindbyte som förstörde väldigt mycket i vår förra tävling och när vi tränar i dubbelboxen så vips kan jag helt oväntat vända ryggen till och göra ett...helt ovetande innan det är försent!

Lite press, tänk så faller jag lätt tillbaka i terrier racet igen.

Jag tror även Mira får bli pensionär från tävlingsbanorna och bara träna för att det är roligt!

Inte riktigt bestämt men det är så det känns. Önskar jag tränade henne "rätt" från första början men en arvinge från henne kommer att få ta den platsen om några år...Nu blir det Qase och jag och våra maskots   


Fick även hem stamtavlorna till sista valpkullen i veckan, hur försent som helst.

De va feltryckta så nu väntar jag nya, tycker detta är SKIT DÅLIGT!   

Hoppas ni orkar vänta lite till kära valpköpare!


I morgon även ett besök till Jossan och en liten ridtur i förhoppningsvis den nya sadeln.


Hoppas ni andra har en trevlig lördag när jag jobbar, nytt jobb vore!

Kram


 



Skapa flashcards