mirazkennel

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av anna - 22 januari 2012 20:51


Att inte gå upp mitt i natten för att åka på tävling utan att komma hem mitt i natten va något nytt.
För att snabbt sammanfatta dagen så är jag SKIT NÖJD!


Drog till Örebro för att samåka med Emma och Malin resten av resan ner till Linköping.
Jag va vaken hela vägen   

Väl nere fanns en stor anläggning med uppvärmt ridhus, det luktade dock inte gott där inne men vart va det!

Start nr 42 och 2 resulterade senare i att jag fick start nr 1 då den innan va mig va struken.


Jag har funderat mycket hur jag ska köra hennes uppvärmningar och framförallt min egen så jag ska få "rätt" fokus i tävlings situation.

Några väl valda ord etsade sig fast och jag tänkte på dom nästan hela tiden! Tack!!

Gick en promenad med Emma och inför varje start en bensträckare och skickade henne runt lykstolpar och träd och lite cirektlarbete och starter verkade bli en bra värmning.
Qase hade inte sin "speedade" sinnesstämning utan va i fokus.

När min tur väl va så tänkte jag nu jäklar... (men utan att känna dödsångest) när starten gick tänkte jag.. jobba varje hinder... vilket jag tycker jag gjorde hyffsat.

Jag upplever inte mer än på ett ställe att jag stressade... det va i sista sväng innan upploppet i ag klassen så hon rev.

Hur bra är inte det då?

Jag kände mig öppen och samlad... vilken härlig känsla!

Slutade med en "frivillig" disk och en femfelare med plats 6 av 63... Bra jobbat til mig själv!


Lopp 1 agility

  • Bra kvarsitt, skulle vilja ha mer uppsitt dock.
  • Skulle kunna vart något tidigare i mitt framförbyte 2 till 3
  • Bra KF
  •  Slalom satt
  • Tokig gunga
  • stress på ett ställe
  • Threaddlen satt
  • dålig fart på målrakan


Lopp 2 hopp

  • Bra kvarsitt, samma som förra starten
  • Syns inte att hinder nr 3 står utanför linjen vilket va en svårighet för många, vi klarade det.
  • Bra attityd på Qase
  • Synd med snubblet i slalom
  • Springer bra och självständigt ut i grundsvängen men jag är något sen med framförbytet
  • Bra fart på målrakan
  • BRA KÄNSLA!


Idag har jag gått en trevlig promenad med E-K och hennes två fina hundar.

Hon tog många fina kort.. ni kan finna dom här!

Sen en väldigt underhållande ridtur med Therese och Lisa... 2 av 3 flög av men JAG satt kvar   


Adina som vart hos min bror och Lina under lördagen hade skött sig bra, hon va tydligen bestämd mot lille Arvid och ville ha allt, både godis och bädd för sig själv   


Visade lite träning för bror och tränade Adina på sitt, det enda jag velat "lära" henne förutom att hålla sig hos/nära mig och nej.
Tror jag fäster mig annars och det är nog jobbigt ändå.

Resultat



I morgon åker hon till Ingrid och jag kan säga att jag fällt några tårar ikväll...vilken glad krabat hon är...jag får försöka glädja mig åt att få en valp efter henne sen om allt går som det ska med alla tester.

Älskar hennes sätt att tala... lite bortskämd men det är inte lätt att vara liten.

Mira är likadan fast hon kan ibland gå mig riktigt på nerverna   

I morgon blir det att lämna in bil på lagning och skriva klart papper och bränna skiva med valpbilder innan hon åker.

Kl 18 får hon 12 veckorssprutan för att sedan lämna henne till Sophia som ändå ska till Morgongåva, någon mil innan Uppsala.

Jag önskar Ingrid LYCKA TILL och förvalta henne väl   

Usch jag ska inte ha kvar någon valp på detta vis mer... jag är för blödig, hon har ju varit "min" nu   

 Här sitter hon i skrivande stund... så nära hon kan/får.

Älskade lilla lilla valp

      


Annars en lugn söndag kväll som gått upp och ner.

Ta vara på varandra!!

  


Lev varje dag som det vore den sista, i morgon kan det vara för sent!

 


// Anna



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards