mirazkennel

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Äntligen!

Av anna - 6 februari 2012 10:13


Nu har jag tagit ut 2011års semester och kommer vara ledig till 4 mars..UNDERBART   


Hur kommer mina dagar se ut tror ni?
Jag ska iaf få klart saker jag legat efter med under längre tid...skäms!


En och annan hundträning och en tävling i Norge med Qase.. några kamrater ska till och ställa ut sina kelpies och jag hänger då på när man kan få träna på tävlingssituation och även få göra det inomhus på konstgräs   


Jag börjar få tillbaka min skärpa på träningarna och ser mycket fram emot dem.
Känns som jag fått en super kamrat att träna med och som hjälper mig med mycket andra viktiga saker.
Jag tänker på ett annorlunda sätt mycket tack vare denna personen... jag har mycket tävlingsrutin fast med Qase har den varit helt borta.
Nu känner jag att mitt "mod" är nära och förra tävlingen kändes väldigt väldigt bra.
Jag vill försöka träna på tävlingslika situationer så förra tisdagen åkte vi till Fjugesta och va med på en träning för Fanny Gott... vi va ca 8 pesroner och känslan som jag får på tävling va framme...skillnaden är dock att när jag kör så tycker jag att jag kan koncentrera mig och att jag gör "nästan" det jag ska.


Vi fick iaf testa en bana som vi satte felfritt på första försöket!
Här har ni beviset.

Qase börjar bli riktigt duktig på självständiga ställen där det behövs..hon hoppar fint runt 270 och 180 och stjärnan är oftast inga problem.
Vi lägger mycket störning i slalomträningen och hon har fattat grejen..nu ska vi bara bli ännu säkrare.
Mycket av denna träning är för att hon ska lära sig att jobba klart innan belöning... hon har lärt sig att på tävling finns jätte många leksaker i banans slut så jag springer dit och leker iställer för att göra klart hela banan...detta gillar inte matte förstås!


Idag ska jag till frisören och få bort mina slitna hårtoppar...det kommer bli en underbar känsla.
Nästa träning på 4H blir på torsag dag... längtar redan!

Sköt om er!


 
 
Ingen bild

Sandra

6 februari 2012 17:02

Snyggt!! Ska bli kul att träffas i Rättvik :D

anna

8 februari 2012 23:50

Tack...de ska bli super kul!

 
Eva-Karin

Eva-Karin

6 februari 2012 18:04

Åh vad roligt att du åkte till Fjugesta! Ser ju toppenfint ut ju. OCh är nyttigt att träna i sånna situationer där man blir lite nervös och spänd :)
Och åh vad jag önskat att jag inte måste jobba hela förbaskade torsdagen :(

http://lottaofanny

anna

8 februari 2012 23:50

Vi får se till att synka träningstid snart!

 
rebecka

rebecka

6 februari 2012 20:49

Du & Qase är så otroligt duktiga ! Det kommer gå suveränt för er i norge om du jobbar genom hela banan ska du se :) Sen tycker jag att du får ta o följa med på hundpromenad nu när du är ledig också tycker jag ! :)

http://www.rebeckasvovvar.bloggplatsen.se

anna

8 februari 2012 23:52

Tack Rebecka! snart promenad :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 25 september 2014 09:02

Som många säkert förstod så blev Ester kvar hos mig. Jag ångrar det inte en sekund de ggr hon sköter sig, det är ett jäkla drag i tjejen :) Hon har precis den mentalitet jag söker och jag är otroligt stolt att jag lyckats. Dessa Mira/Chess linjer ...

Av anna - 19 augusti 2014 08:12


Nu är det dax! Jag har hyrt Kilsbhk och jag vet att det är många som vill testa agility. Vi samlas inne i kil vid 10.45 på Coop perkeringen för de som inte hittar och vill ta följe. Ni andra åker till klubben till kl11. Hoppas på fint väder! ...

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest! Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig. Allra helst vill jag ha henne själv ...

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt. Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner. I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla. Smögen på lördag för lugn å ro och ...

Ovido - Quiz & Flashcards