mirazkennel

Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Jag har världens BÄSTA hund!

Av anna - 1 juli 2012 22:21


VILKEN TÄVLINGSHELG!

I fredags tävlade Anso lydnad med Qase på kils bhk och hon fick ihop 184poäng och ett 1a pris och 2a av 14 startande i klassen.
Blir antagligen en start neröver på semestern för tävlingsrutin men sen blickar vi mot trean!
Tack Anso för att körde henne!

Sen åkte jag och Eva-Karin direkt till Ljungsbro för övernattning hos några kamrter till henne för att sova några få timmar och sedan åka vidare till Åtvidaberg för AGILITYtävling i två dagar!

Hur gick det då?
Jag ska säga er att i helgen har vi varit så JÄKLA GRYMMA!!!!!!

Lördag morgon startade med agilityklassen och där va vi felfria till jag gjorde ett oplanerat framförbyte för att slippa stanna på banan men då stressade jag antagligen och hon rev... 3 hindret och jag gav upp.
Surt och jag va sååå arg på mig själv!
Sedan hoppklassen direkt efter detta.

Och vet ni vi går in och NOLLAR OCH VINNER KLASSEN... AV 92starter!!!!!!!!!   


Löjligt och nu blev hon uppflyttad till klass 2 i hopp men jag går inte upp förens till Värmlandsrally så vi kan tävla vidare tills dess och få rutin.

Kvällen firades med grill,Killkenny och goda vänner  


Söndagen började igen tidigt med agilityklassen och jag hade såklart ont i hguvudet och som tur va så hade jag startnr 96 så jag hade en stund att vakna på..

Dum madrass som gjorde att jag låg på backen...så tjock/tung är jag väl inte så den ska få smygpunka??

Iaf så är jag super nöjd med agilityn... inte ett riv fast det va mycket fart och lång raksträcka...
Återigen när det va 3 hinder kvar så stressade jag i slalom och hon gick ur sista porten   

HUR ska man kunna tänka på ALLT??!!
Jag vill nog påstå att det va ett av de snyggare loppen dit... bra KF, det flöt och jag hann göra en svårighet som verkligen va att springa till..UTAN RIV   


Sen startade jag hoppklassen för "skojs skull" och vet ni vad... DÅ VINNER VI IGEN!!!!!
1a av 70 st och TVÅ sekunder snabbare än tvåan!!

Nu har vi 4 pinnar i hoppklassen iaf   
Jag vann dessutom en JÄTTE stor stålbur... får plats med alla hundar i den skulle jag tro..KUL!

 


Mina kära vänner.. Eva-Karin fick en agilityklasspinne och Sandra tog hem två pinnar och är därmed en "ren" klass två hund nu!!

Jag vill passa på att tacka för en rolig helg     

Sen har jag snott lite bilder från Eva-Karin.. Emma filmade alla våra lopp och hoppas att de kommer snart...gissa om jag ska kika!

I morgon åker jag till Jenny Damm och kursar två dagar sen blir det slottshoppet för Qase och Magda, jag är hemma och jobbar.... sen kör vi på Värmlandsrallyt som består av 6 tävlingsdagar..SEN SEMESTER!  
Här kommer bilderna.

Jag verkligen älskar kortet när hon ska hoppa igenom däcket!



 

snabba dig!!

 


 

FINA hund!

 

Det är roligt att kolla på agility... hon matchar koppel och kyltäcke numer  

 

FINA Fanny!

 

Racer råtta!

   


Nu blir det att hänga tvätt och vila kroppen lite...snart upp igen!
Taggad till tusen!

KRAM på er alla

 
 
Eva-Karin

Eva-Karin

2 juli 2012 08:54

Tack själv för en riktigt rolig helg!! Ni är så jäkla grymma! När det sitter så är det verkligen klockrent, inga tveksamheter och ni bara flyger fram! Längtar också efter filmerna ;)
(Och bara för att rätt ska vara rätt så är det Sandra som har tagit alla bilderna på dig och mig! )

http://lottaofanny.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 25 september 2014 09:02

Som många säkert förstod så blev Ester kvar hos mig. Jag ångrar det inte en sekund de ggr hon sköter sig, det är ett jäkla drag i tjejen :) Hon har precis den mentalitet jag söker och jag är otroligt stolt att jag lyckats. Dessa Mira/Chess linjer ...

Av anna - 19 augusti 2014 08:12


Nu är det dax! Jag har hyrt Kilsbhk och jag vet att det är många som vill testa agility. Vi samlas inne i kil vid 10.45 på Coop perkeringen för de som inte hittar och vill ta följe. Ni andra åker till klubben till kl11. Hoppas på fint väder! ...

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest! Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig. Allra helst vill jag ha henne själv ...

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt. Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner. I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla. Smögen på lördag för lugn å ro och ...

Ovido - Quiz & Flashcards