mirazkennel

Alla inlägg under augusti 2012

Av anna - 27 augusti 2012 13:28


Nu är det bestämt.
Miraz Odd Molly "Cira" ska paras med Cardi Bay Sword at Hurricane Swerre"



 





Född:2004-08-18
Hårlag:Sträv
Höjd:ö 12,5"
Färg:Vit/svart
Höftledsröntgad:A
Ögonlyst:u.a
Hörseltestad:u.a
DNA-test PLL:Clear (u.a)

Meriter
BIS Unghund 2005
Årets Hund 2006 placering 5:a 
Årets Hund 2007 placering 1:a
Årets Hund 2008 placering 5:a
Flertal placeringar i Senior

Avelsklassvinster x 17 
Mer info finns under utställningar och på klubbens hemsida.

Best In Show 1:a
Örkelljunga 060422 
Öland 070602 
National 070715 
Domarudden 070922 
Västerås 070513 
Vinslöv 071014 
Väderstad 070804
Timrå 080413
Timrå 100327
Stockaryd 100515


Detta ska bli spännande!

    


Av anna - 7 augusti 2012 21:54

Efter en liten ledighet med allt som man bara ska hinna så är det nästan så man skulle behöva ha semestern efter semesten..INLÅST hemma!

Min första vecka innebar ju agilitytävling för hela slanten sen har jag varit några dagar i Torhamn, målat stallet och sen på Pride i Stockholm.


Vad gäller agilityfronten så tycker jag Qase är just nu super duktig och vi går framåt hela tiden!



Förövrigt känns mina dagar väldigt behagliga och sköna..känns som jag ändå fått en insikt om hur jag vill att mitt liv ska vara och det gäller att inte ta på sig för mycket och INTE stressa!!
Nästa vecka börjar agilitykurserna igen och det ser jag verkligen fram emot.

Har en ny duktig hjälpreda som jag hoppas kommer trivas på Lundagård och hjälpa mig   


Jag och Qase är anmälda till ytterligare en agilitykurs för Stina Mattsson.. lite häftigt att jag lyckats komma med på kurs för 4 storfräsare samma år och denna sist nämnda knep jag sista platsen på   

Vi kommer även att hålla till inne i Karlstads nya inomhushall så det ska bli skoj... den är inte så stor...men ändå inne istället för ute i regn i slutet på oktober.



En annan nyhet är att MIRAZ ODD MOLLY "CIRA" förväntas paras nu i tidig höst.. hanen är inte riktigt bestämd men det lutar åt en svartvit äldre herre och matten en av de goaste uppfödarna jag träffat!
Kommer antagligen bli massa små svartvita valpar i höst iaf   



Sen ska även Spotlights Anastasia "Isa" paras i höst om hd röntgen hinner bli klar och den kullen kommer bo hos fodervärden Marita.

Om det blir som jag tänkt så blir det nog min Frasse som blir pappa.


En annan viktig sak är min hemsida!
Den är helt inaktuell så den måste uppdateras med nya bilder, resultat och info.

Jag har alltså lite att göra de regniga dagarna framöver!   

Nu ska jag ta och försöka sova.. upp tidigt i morgon igen.

kram på er

En av sommarens bästa bilder på mig och frugan!

  

Qase i en start på Värmlandsrallyt, snacka om att ta i.

 

Crazy eye?


 


 

Sväääääääng   

   


Allt för idag!

Skapa flashcards