mirazkennel

Alla inlägg under oktober 2012

Av anna - 21 oktober 2012 16:45

Nu är det endast två veckor kvar till beräknad valpning   

Det har gått otroligt fort om man jämför med de ggr jag väntat på att Mira ska ha blivit färdig bakad   
Det är även tre veckor kvar till Rock at Sea, SKOJ! om jag kommer iväg.

Har även tänkt lite på min vinterträning och hur jag ska ge mig och Qase lite agilityledigt?
Det lutar åt att jag tävlar Vårgårda ch sedan Österåker den 9 december "på Anna dagen" och sen därefter får hon vila hela januari ut?
*Undra hur det ska gå till*
Känner jag mig själv rätt kanske det blir lite teknik bara men jag ska försöka att vila oss båda.
Jag har däremot börjar simma både Qase och Mira och ska försöka bygga muskler och kondis till våren.
Jag har startat en tävlingsinriktad träningsgrupp som jag ska försöka få färdga tills i vår/sommar.
Det är riktigt roligt och de har redan utvecklats enormt.

Till Lundagårdshundskola kommer det komma två styckern "stor" tränare i år, väntar lite till med att avslöja vilka.
Har jag en enorm tur kommer även den absolut STÖRSTA stjärnan hit oxå som ändå är på ett Sverige besök.
Det kommer alltså att hända grejer på Lunda i sommar.

  


Jag själv jobbar nu ett litet pass på endast 38 timmar och ser fram emot nästa helg då jag ska gå kurs för Stina Mattsson.  
Sjukt roligt att jag har gått kurs i år för 3 av Sveriges största agilitytränare och även för Zeljko som är enormt duktig från Kroatien.
Att jag lyckats att sett alla och hunnit anmäla mig i tid   

NU ska jag göra ett ryck på jobbet.
Ville bara meddela att jag lever
 

Av anna - 1 oktober 2012 12:57


Efter databyte så har jag inte kommit åt min hemsida och krånglat med att fixa online osv, jätte krångligt eftersom det inte blir som man vill, tydligen finns det bra knep som jag inte haft någon aning om.

Kontaktade supporten på one.com och äntligen fick jag tag på någon som kunde förklara för mig och jag fick mig äntligen ett FTP program så jag kan få hem sidan och arbeta med den.
Datorn har inte velat installera förut och Windows stängde ner sig osv.
Men någon super trevlig Alexander hjälpte mig och svarade på alla mina dumma frågor!
*GLAD*   


I helgen har jag varit och tävlat i Örebro och jag är vewrkligen super NÖJD, en plockarm bort och ett riv..det är bära nu!
Duktiga Qase!


Träffade brorsan oxå..Jag måste skärpa mig med att göra andra saker som är viktigt för mig.
A och sin L fick köpa sitt radhus och är super glada, är någon intresserad av en två så finns deras till salu!
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-stenasen-kils-kommun-vintervagen-7-b-4280824

Klicka på länken

 

I söndags flyttade Eva-Karin och jag kan nog inte säga det för många ggr, MEN vad jag kommer sakna henne och tomrummet kommer bli oändligt.
Vem ska jag nu ha timlånga träningspass med?
Dessutom är hon en riktigt bra vän...   

Den som kommer "ta över" efter henne har stor press för att få mig att känna samma känlsa.
Kanske va det att hon är min riktigt första bra träningskompis, jag har i alla andra år tränat helt ensam och jag är rädd att hamna där igen och ge upp agility.
Jag tror nämligen inte jag hade kommit igång igen utan hennes stöd och engagemangf.
Några i Halmstad har iaf fått en otroligt bra träningskamrat och jag är enormt avundsjuk!

Jag har bestämt att åka ner och hälsa på så fort jag får tid i höst och ta några privat timmar för Jenny Damm samtidigt.
Jag ska ju även gå en kurs för Stina Mattsson 27/28 oktober så jag har nått att se fram emot.
Qase blev idag genomgådd av Therese på aktiv hund och hon är fräsch för att tävlat en hel sässong.
Jag ska nu börja fys träna hundarna ordentligt så första simträningen/vibbplatta blir på torsdag.

I fredags tillbringade jag en sista dag med Eva Karin iaf och hon ville ta lite kort på mig och Jossan.. tänk om jag kunde tagit på mig något anständigt... men Jossan är fin och   va det!!

Många kort finns på hennes blogg

www.lottaofanny.bloggplatsen.se

*Hoppas hon kommer hem snart igen*

Några av mina favvisar

           


Va även hemma hos Carola i torsdags, något som oxå va längesen.

Tur mina vänner vet att jag har mycket att göra och att jag finns precis lika mycket för det!
Fick några goa kort på hennes Lova och mig.

*Carola lovade mig att jag skulle få låna henne.. vi får väl se*

 


Snart är det två båtkryssningar för Anna och doktorn ska snart kolla min onda hand.
Undra vad jag gjort som gör att jag har så fruktansvärt ont i ett långfinger?

Förslitningsskador vid 28års ålder??   

Jag har lite att fundera på och hoppas nu att allt börjar vända igen, känner mig piggare och lite gladare!
Promenad med hundarna,tömma Iphonen (endast 4000 filer) skiter i städningen och satsar på att ha en skoj avslutningskurs ikväll istället.


Hoppas ni alla får en bra dag!
Kram


Skapa flashcards