mirazkennel

Alla inlägg under april 2013

Av anna - 25 april 2013 21:49

Jag tog mig en tur till Väseskogarna och hälsade på valparna i onsdags.
Eller rättare sagt en liten tur va kanske fel utan va där från kl 12 -18.30   
Vart tod tiden vägen?   
Det va en väldigt trevlig dag med mycket hundprat, promenad och gott fika!  
Nu är frågan om det ska bli en C eller D kull?
Innan körde jag på teman och då blev det ett biltema Camaro, Catalina och Caprice och även C som inte va planen och därför funderar jag på att hoppa C och gå på D.
Vad tycker ni?
Vilken bokstav finns det bäst namn på?


Här nedan kommer iaf lite bilder!
De fem översta blir trefärgade och den siste hanen brunvit.


Tik 1

Tik 2

 

Hane 1 "Lillis"

 

Hane 2 "tunnis"

 

Hane 3 "panda"

hane 4 "tjockis"  

   

         


Nästa gång hoppas jag de har öppnat ögonen   

Av anna - 22 april 2013 12:57

Fick några bilder på valparna och Isa.
På onsdag kommer jag åka dit och fota de små mer noggrannt för er som är nyfikna och längtar tills ni får se hur de är tecknade och ser ut.
Här har ni lite att titta på så länge   
De kommer att bli trefärgade och inte svart/vita som det kanske ser ut för blotta ögat och en hane ser ut att bli brun/vit.
En kille söker ett fodervärdshem.

             

Av anna - 18 april 2013 10:47

Igår kväll föddes fyra hanar och två tikar.
Allt gick bra och valparna finns hemma hos fodervärden till Isa som kommer att hjälpa mig med denna kull.
De har massa med erfarenhet eftersom de fött upp schäfer i närmare 30år.
Skönt att känna tillit och skönt att få hjälp.
Idag kommer de att fota de små och bilder kommer upp i bloggen direkt.
Om jag uppfattat detta rätt är det 5 trefärgade och 1 brunvit.

Välkomna att höra av er som är intresserade.

Av anna - 11 april 2013 13:32


 


Här ser ni själva en söt och svullen valpmage.
Valparna väntas runt 24 april   

Spännande!
Pappan är Excellent Samsung at Miraz
"Frasse" finns under hanar på denna hemsida.

     


Nu gäller det att komma på valpnamn igen!

Hoppas ni alla får en bra dag   

Av anna - 3 april 2013 14:19

I helgen åkte jag och Qase till Rättvik för 8 starter på två dagar.
Jag hade ett mål och ytterligare en förhoppning.
Vi kom i mål 6 av 8 lopp med 5 fel i alla loppen.
Ett riv i varje klass och ett slalom strul :/
Hon rev sista hindret vid 3 tillfällen, ni kan ju tro att det va frustrerande.

Det absolut roligaste är att hon hade klassens snabbast tid i 4 av loppen och topptider i de andra två.
Målet då? Att vara lugn och tydlig och hitta fokus.
Målet uppfyllde vi med råge, snacka om team känsla och handlingen satt väldigt bra.
Vi fick mycket fina ord efteråt <3
Att iaf få en pinne som va våran förhoppning gick inte lika bra :/
Men men nya tag i maj igen!

Billy fyllde 1 år 1 april och jag ska hälsa på honom nu under veckan.
Det ska bli så roligt att hälsa på honom igen <3

Min egen träning går framåt och konditionen är mycket bättre.
Efter ag loppen va jag inte ens andfådd..?
Testade en skjorta för ett tag sedan som jag hade förut och ni ska få se skillnaden ;)
Isa verkar ha tagit sig och där väntas valpar i slutet av april :D

Qase blev även åretsagility hund och vann KM 2012 på kils BHK Mira blev 4 på km :) söta små!

Nu går vi ut i solen.
Återkommer

Skapa flashcards