mirazkennel

Alla inlägg den 28 maj 2014

Av anna - 28 maj 2014 02:44

Hela dagen igår fick valpen värme och mat.
På kvällen tyckte jag att han blev piggare och tog maten kl 23 bättre.
Han hade inga sugreflexer alls så svårt att mata honom då det lätt kommer fel väg ner.
Nu kl 2 när jag kom in låg alla och tuttade för de 3 som är kvar är mycket starkare och piggare så tänkte jag.
-Yes, äntligen!
Väl i lådan i ett hörn låg den lille valpen ensam och på rygg.
Försökte vända honom och kände då att han va stel och kall, död.
Så himla tråkigt!
Dagen som varit har han fått mat varannan timme utom en gång då tiden överskred.
Man gör vad man kan men samtidigt vill man inte göra för mycket.
Det kan ju vara fel på dom när de inte repar sig alls?
I det vilda hade han förmodligen varit död efter ett dygn?
Alla har ju haft samma förutsättningar och han den som fått mest hjälp.
Varit i kontakt med lite olika kunniga människor och veterinärer i dag och visst känns det tråkigt att jag inte åkt in med honom, fast det enda man kunnat göra va att vätska upp honom men om inte ersättning och mjölk har hjälpt så vette tusan?
Han andades oxå på ett speciellt sätt sista dagen.
Med munnen och sällan.
Jag ställer mig även frågan om jag gjorde lidandet längre med mina insatser, att han var dömd till himlen från start?

Det positiva är iaf att de andra är mycket piggare och tuttar själva varje gång jag kommer och lägger till dom.
Där har arbetet gett resultat och de har gått upp i vikt bara under dagen.
Jag tycker även att mamma Frida är lugnare?
Lyfte inte huvudet när jag kom in nu utan tvättade bara metodiskt sin valp.
Kanske har hon varit lika frustrerad och orolig som mig?

Från början 5 har blivit 3.
Ibland har naturen sin gång hur mycket man än försöker...
Hoppas iaf att han har det bättre nu <3

Skapa flashcards