mirazkennel

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av anna - 8 augusti 2011 17:22


Har haft riktigt många lyckade och roliga träningar de senaste.

Mira är super och börjat fatta att trampa kontaktfält ger belöning..nu ska jag bara få ihop hela hindret och framför allt med fart sen.


Qase gör super slalompass.. jag kan utmana henne ganska så rejält nu och hon har börjat fatta galoppen.

Jag kan stanna och springa ifrån henne och nu kunna springa ut från sidorna och hon gör slalomet själv!!


Jag har däremot ett problem... eftersom jag anmält till tävling med Qase så har jag börjat höja hindrena och ibland tycker hon de går fortare att springa under dom!

Tokiga hund!


Vecka 34 drar jag igång på Lundagård med agilitykurs..har spånat ihop en presentation och funderar och behöver er hjälp med vilken bild som jag ska ha som presentation?

Det lutar åt den till höger... kanske svårt att se när det blir liten bild och dålig kvalite därav.

För första gången det räckte att ENDAST ta 5 kort och många blev OK

*Hur gick de till*


 

Jag filmade även slalomet igår och när jag utmanade henne men KLANT som jag är så råkade jag radera detta   


*GÖR OM OCH GÖR RÄTT*


 Idag har jag tränat lydnad med Qase och några goda träningsvänner och störning under fjärren bekom henne inte nämnvärt mycket och hon har bra fart på inkall och stå men sen..jag vill ha fart hela vägen utan något dumt vallhundsbeteende som eye.


I morgon gör jag långpass på jobbet igen och idag har jag jobbat lite extra nu på kvällen..

Men på onsdag är det KM på min hemmaklubb och jag ska såklart närvara och försvara min och Miras 4 raka km titel!!!


Nu ska jag göra och försöka planera lite kursplanering..alltid bra att börja i tid!!


och förresten efter helgen är jag Kantarellsöksinstruktör

  

Om jag klarar provet vill säga!

 


Kram på er


Ps när livet är trist och tungt... ät en BEN & JERRYS!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards