mirazkennel

Alla inlägg under maj 2012

Av anna - 20 maj 2012 23:28


Magda tog med sig Qase till Lindesberg och körde två lopp och VANN BÄGGE klasserna!!!

 

Duktiga duktiga QASE!!!



Russlarna skötte sig kalas i ringen..
Miraz Arvid bis 4 unghund.
Frasse vann consulationslass.

Isa fick bra kritik. 

Astor är super söt och måste hem och ring träna lite för att göra en comeback...men vilken rolig hund!

Aicko med familj hälsade på och det är verkligen super roligt att träffa er ALLA!


Tack för att ni hjälpte mig att göra detta till en sådan mysig dag..   

Jag lägger in massa kort från dagen nedan..klicka för förstoring!

Det finns massa mer kort och ska försöka välja ett favvo kort på varje hund... här kommer några så länge!

                                                                                      


KRAM

Av anna - 13 maj 2012 11:58


Återigen går det väldigt lång tid mellan blogginläggen.

Fint väder och det är roligare att vara ute  


Som vanligt tränar jag en hel del hund och Qase går från klarhet till klarhet.

Vi har dock en hel del trassel... det är svårt att träna agility om man inte kan locka fram farten på vissa ställen med leksak.

Jag tränade gungan med godisskål och har nu testat det även på balansen... jag bara önskar att jag kunde lägga saker och hon springer...jag får motsatt effekt...Qase blir seg, "eyear" och stannar... 

Är det någon som läser och har bra tips på snabba kontaktfält med eyedog så lämna gärna!!!!

Vi va och tävlade agility i Västerås i två dagar... med taskiga resultat.

Qase rev en hel del... det va långa springiga banor och Qase hoppar flakt och vårdslöst.. det har vi nu såklart lagt lite träning på... både lite hoppteknik och raka banor med mycket stress... just där måste hon ju bli medveten om att det är rivningen jag vill fela henne för och inget annat.??

Vi får helt enkelt jobba vidare men det är svårt att hinna grundträna och alla 1000 detaljer och samtidigt få med helheten som kommer på tävling.
Vi har haft ganska mycket med olika problem som nu verkar fungera bättre??  

 


Nu den 19 så är det utställning i karlstad och några av mina hundar kommer att vara med...väldigt spännande!

Frasse
Arvid
Isa

 och lille Astor kommer att ställas.

Arvid och Astor kommer ställas i klassen 6-15 månader så konkurransen är stenhård... men alltid roligt att göra nått med hunden och det är super bra träning för framtiden.

Arvid som varit skadad en längre tid ska till veterinären på fedag och vi hoppas han är så frisk att han kan få leva ett vanligt hundliv igen, stackars liten!
Kanske ännu mer stackars brorsan och Lina som får bo med monstret  

Det ska iaf bli roligt att träffa alla hundkärringar och se alla hundar!

Och JAG ska för 2:a gången i mitt liv ställa hund...jag är en total nybörjare    


Qase har fått ett lydnadspass oxå och nu är hon för första gången sänd från kon till rutan, precis som i elit..DUKTIG brun! 

 


Annars vandrar mina dagar på i vanlig takt...

Med denna bilden avslutar jag detta ganska tråkiga inlägg...  

Nästa gång hoppas jag på massa fina kort från utställningen!"


KRAM  

Skapa flashcards