mirazkennel

Alla inlägg under juli 2014

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest!

Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig.
Allra helst vill jag ha henne själv <3

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt.
Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner.
I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla.
Smögen på lördag för lugn å ro och Uddevalla på söndag för cross VM.
(Jag lovade vid ett svagt tillfälle att följa med, för husfridens skull, men jag ångrar inte en sekund att jag blev med)
Förövrigt är jag så glad som får äran att ha honom vid min sida <3
Valparna växer och nu är det fullt ÖS större delen av dagen men samtidigt sover de hela nätterna och vaknar inte upp tidigt, jag är glad för det!
I måndags hade vi två trevliga människor här som tittade på Eddie, det kändes väldigt bra och Eddie kommer bli Karlstadsbo tsm med en 10 årig Russell farbror.

Ester då? Ja hur gör vi med Ester? ;-)

De är ute och springer på gräsmattan flera ggr om dagen vid fint väder och är riktigt tuffa i miljön och för nya saker.
Eddie håller ut längst, Ester vilar gärna tidigare.
Inne går hon gärna och lägger sig i bädden medans Eddie står i ett tag till.
Till sist så invigde vi nya myshörnan igår kväll, grill, vin och några nära.

Tack alla som hjälper mig att få några dagar semester denna sommar <3

På återseende

Av anna - 1 juli 2014 07:50

Nu börjar de allt att jäklas de små.
Vaknar tidigt och biter i det mesta <3

Jag har sådan beslutsångest så ni anar inte!
Igår va det landskamp, en skojtävling på Skutberget.
Jag skulle egentligen legat hemma på soffan men jag klarade inte att hålla mig hemma.
Åkte dit och eftersom det va gratis tänkte jag att även Mira kunde få vara med på skoj!
Terriern briljerade och att få ställa henne på startlinjen gjorde frivolter hundra gånger i mitt hjärta!
Jag är en terrier människa, jag fullkomligt njöt och gick med ett leende på läpparna hela kvällen och bara mådde så bra!

Terriern vann dessutom!
Hon sprang som satan och va så otroligt duktig!
Att få peppa en hund och ge järnet, det är min stil!
Att ha henne tok het i starten precis som crossarna i startgrinden, bilarna innan dragracingstart är det bästa jag vet.
Jag bär henne in, hon skriker, skäller och morrar hysteriskt, hon vet vad som är pågång och igår visade hon att hon älskar det!
Knäpper av kopplet -ska vi ta busen-är du med? Ställer ner henne och eldar ännu mer, hon låter förbannad, folk runt om skrattar för hon är så söt!
Släpper henne och hon springer allt hon kan! <3
Söta hund! Vi går i mål felfritt i bägge klasserna :D
Ändå sen igår ekar i skallen - Jag vill ha en hund till och det ska vara en efter Mira, jag vill ha en terrier!
Gaaaaahhhh! Vi har ju 3 hundar :'(

Qase fick två riv och jag tog om henne på Ahindret.
Kort och gott om det och det ger inte alls samma känsla.
Hon är duktig men va hon river.
Det va på två raksträckor vilket va väntat och jag stressade på det ena.

Nya tag!
Här kommer några morgonbilder på de små!

Skapa flashcards