mirazkennel

Alla inlägg under augusti 2011

Av anna - 24 augusti 2011 21:10


Var och red Jossan igår kväll...tanten är snart 24år men jäklar så pigg.

Tog en tur med Thorstensson och hennes 3årige Shalim.


Jag kan bara säga att Jossan är lika pigg ute i skogen som när hon var 12år... behöver lite mer uppvärmning bara...men hon tar i och efter denna lekritten va både jag och hon lyriska.

Förr när jag tävlingsred och pensionerade henne tyckte jag det va dödstrost att rida i skogen dagarna i ändå men nu är det alldeldes perfelt med en skogstur...

Va tvungen att prova...Jossan kommer allt i håg galoppombyten!

Älskade häst


     

suddig bild men ack så mysigt att springa omkring inne i sandslingor och skogsstigar i Hynboholm.

 

Försökte fånga Thorstensson, lättare sagt än gjort

      

Jossan efter ridpasset..nöjd och glad!

 


Från 1 oktober ska jag rida henne iaf en dag i veckan regelbundet och jag behöver all hjälp både med ridning och den ekonomiska delen..

Vill du??

Av anna - 24 augusti 2011 19:52


I fredags drog jag och N till Vetlanda...dels för att ställa Frasse dels för att para MIra.. denna helg va ju egentligen debut i agility för mig och Qase i Frövi..men ibland blir det inte som man tänkt sig.

Iaf tycker jag att JAG gjorde bra ifrån mig... försökte få en halv intresserad hund att springa, stå fint och UTAN att dra i koppel   

Första dagen i våran öppenklass gick vi inte vidare... dommaren plockar ut 4 och vi var 13st i klassen med MÅNGA snygga hanar.


Han fick bra kriktik även om den va ganska så futtig..

*Shows in good condition

*Moves well

Aha..inge mer??
Men tydligen så fick man bara så lite?

Det va 2 engelska dommare bägge dagarna..

Iaf på lördagen ställde jag i Consulationclass och alla sa till mig att det är en av de svåraste eftersom tikar mot hanar i alla pälslag ställs emot varandra..
MEN där vann vi

  

KUL

Eftersom jag måste städa så är det bäst att korten får tala för sig själva.

När det är så många får ni klicka på de korten ni anser intressanta för förstorning.

       

                                  

De två första korten är på två av Frasses avkommor.. Bruno och Califonia som blev BIS 2 på lördagen.

N fick rycka ut och hjälpa Susanne på Stjärngatan med att ställa en hund..

Han gör sig inte direkt i utställningsringen med de där kläderna!


Nu städa, trodde jag målade hyllan för sista gången förut...men icke en gång till..sen slipa och lacka...suck!

Men fint blir det

------------------------------------


Förövrigt startade jag en agilitykurs på Lundagård i måndags..ett glatt gäng med många roliga mattar och hussar

Ska bli roligt att följa dessa 6 veckor framöver.


Take care

Av anna - 22 augusti 2011 12:24


Att jag aldrig lär mig  jag skrev återigen ett jätte långt inlägg med massa bilder men tyvärr råkade jag radera detta..


Iaf Mira är kvar i Vetlanda och jag ska presentera hennes fästman, tar och bloggar igen om helgen och utställningen ikväll...motivationen att skriva om allt blir väldigt låg så att säga   


Jo iaf Hurricane Hero som jag presenterade i föregående inlägg blev det inte då hans tester inte va klara..så det blev hans stilige och välmeriterade pappa istället.

 Jag skrev lite förut om varför och min beslutsångest att välja hane men det känner jag nu att jag inte riktigt orkar skriva.

Mira ska stanna i Vetlanda tills söndag/måndag, gissa om det va svårt att lämna henne..min älskade vovva   

Mira är för mig OTROLIGT speciell...återigen!!

Låt mig presentera
Jacktales Character "Chess"


E: LP1 Pixies Cassio at Spotlight
U: In Foxtrott´s Ester V at Jacktales

Född:
2006-05-05
Hårlag:
Slät
Höjd:
ö 12,5"
Färg:
Trefärgad
Höftledsröntgad:
A
Ögonlyst 14/4-2010:
u.a
DNA-test PLL: Clear (u.a)
 

Meriter:
Jakt:
Godkänd Grytkaraktärsprov - 2007
Godkänd Grytapportör - 2007
Godkänd Grytanlagsprov - sprängare - 2007
Godkänd Grytanlagsprov - förliggare - 2010

Används till jakt i gryt.
Utställning:
Årets Hund 2009-6:a, 1:a working class & placeringar i öppen klass, BIS 3:a


Fruktansvärt trevlig hund, vilken gentleman!!

Kunde nog inte gjort något för tillfället bättre val...

En frisk hund som har utfört ett arbete med resultat.. för mig är det viktigt att få med ett bra temprament och god mentalitet!

Som en klok kvinna sa under helgen

- man kan inte avla in mentaliteten men exteriören!

jag har träffat MÅNGA trevliga människor under helgen och ska försöka hålla kontakt med alla.

Nu ni blir det släta valpar, iaf störst chans!

Hoppas den 16september kommer valpar!

  

      


Och du, glöm inte!

- Bara man är fantastisk så ordnar sig allting// Eddie Meduza

Av anna - 18 augusti 2011 22:23


Plötsligt så hittade jag denna   

MIN Iphone laddare  

FÖRBANNAT oxå....  


Det va förstås inte denna söta   

   


Jag är mer övertygad efter alla andra gånger detta skett att det är en brunvit räv som gjort detta!

  

Nu ska hon få se vem som skrattar sist den lilla byrakarn     


Förresten var jag och hälsade på min älskade Josephin idag..

Några bilder

Antagligen kommer detta bli Kils finaste sadelkammare!

 

vilket jobb för ett golv!

 


Jossan 23½år

    


 


 


NU blir det...Sccchhhh säg inget!!

 


Måste ha något att göra medans jag gör packningslista


Tycker jag är ganska duktig att lämna spår av mig nu... dock handlar inte inläggen om massa intressant utan mest bara ett bevis på att jag lever.

Någongång ska jag bli strukturerad även här.


Natti

Av anna - 18 augusti 2011 20:17


Tänkte nu presentera en av de hanarna som jag har som alternativ till Mira.

Denna kille eller hans Pappa är den jag tror allra mest på.

Bägge är höga och släta...13 och underkant 15tum

Hurricane Hero

Om jag får välja och inte Mira  

 

Så jäkla söt, detta är den enda jag tänker på..knappt öppen för någon annan.

   


I morgon bär det av till Vetlanda för att träffa ett gäng russell hanar och vi får se om inte det blir denna som får bli pappa?

Frasse ska ställas lördag söndag så håll tummarna.


Kram


Av anna - 15 augusti 2011 18:52


En bild säger mer än 1000ord

Här får ni några från min dag


       innan                                             
   en strykning                              två strykningar

                        

Några timmars slit med Frasse

                          före                                             
                    efter                innan                                            
                        efter  

Nu promenad och fiskrens

  

Av anna - 14 augusti 2011 23:37


Dels är jag färdig

Kantarellsöksinstruktör

  

 

Men dels för Qase i lunchpausen gjorde en så J***a bra träning   

Snabb..och kunde bakombyten med fart och sug på slalom som hon inte gjort annat i hela sitt liv   

Vad hände??

Ni vet sådär löjligt bra känsla man kan få i magen och jag har svävat på moln hela dagen efter detta.. Qase är bara BÄST och jag blir på så otroligt bra humör när jag tränar henne!

Förste kantarellhunden   

 


Kan jag behöva efter min 2 timmars tur..antagligen på "fel" ställe

FUTTIGT!

 


Sen är Frasse hemma hos mig och Billy är i Forshaga.. Frasse sköter sig och säger

HEJ

 

Frasse letar efter ett nytt varaktigt foder hem.. hör gärna av er vid intresse!


Det är alltid lite extra svårt att lämna bort min Billy, jag vet att han har kommit på sitt sommarkollo men på något vis känns det lite som jag har honom till låns.

Jag vet ju att han har dålig utgång för ett livslångt liv och det värker i mitt hjärta när han tittar på mig precis som om jag "valde" bort honom, fast så fort jag gått så har han super kul igen.

Kanske ska säga att jag var och hälsade på honom idag om ni undrar.


 


Vad gjorde man innan Iphonen fanns?

Alla kort i detta inlägg är med min älskade telefon som jag önskar jag köpt tidigare..jaja ni andra hade RÄTT!

(Billy kortet har dock Anso tagit i sommar)


Här är däremot en som just nu finns hos min mamma när jag gått kurs...inte helt frälst i sin trosa...men JAG älskar hennes söta rumpa i denna!

Tack för hjälpen kära mamma och pappa!

 


Blev att hoppa in extra och jobba natten i natt och jag har nu på dötiden varit duktig och gjort en ny kursplan till min kurs på Lundagård som börjar på måndag..

Iaf tills tillfälle 3 med teori+praktik.. De tar sig!!

Älskar att iaf ligga ett steg före på det jag kan planera!


Nu funderara jag på att starta en Kantarellsökskurs

Är du intresserad?


Kan stolt numer precis som en hund tiulera sig

Agility, allmänlydnad, kantarellsöksinstruktör Anna Östbergh

Nu ska jag   

Take care!


Av anna - 10 augusti 2011 23:00


Idag är jag super nöjd med ALLA mina 3 hundar... de fick korta pass och flera stycken.
Jag bara log och kände hur det bubblade i magen...FAN VA DOM ÄR BRA!

Mira har fattat grejen med KF och hon trampar som sjutton och Qase börjar som sagt bli ruggig i slalom..idag stannade jag mitt i och sprang åt "fel" håll och hon fortsätte!!

  

JAG MÅSTE FÅ HJÄLP MED OCH FILMA!

Även hur Miras KF tar sig...spela roll om jag är hur glad som helst här    jag måste ju visa ER!

Det roligaste av allt är att jag spenderade 7 timmar ute i regn!!!

Fick ett mess från Annica att Ulf va iväg och hämtade agilitybanan

  

Åkte direkt dit efter jobbet!

Sen va det träning med onsdagsgänget... jag va som sagt på rätt sida vägen   


Plockepinn??

 

Teamwork och Annicas schäfrar


 

På med nedgångarna


 


 

Fixarsork?

 

Banan klar och uppställd...

Nu ska bara Ulf klippa resten av gräset så planen får full storlek och hägna in


 


Jag upptäckte även Iphonens extra utrustning och tog ett ego kort..observera att 14is piecingen är borta!   

    


Nu ni är det fullt ös...

Simma lugnt i regnet  

Ovido - Quiz & Flashcards