mirazkennel

Alla inlägg under december 2010

Av anna - 17 december 2010 18:43


att salvan Duac verkar faktiskt fungera   

känner mig barnslig i ansiktet och inte alls lika lortig...snälla hoppas det håller i sig!

  

jag kan iaf rekomendera er all att testa den om ni inte gjort det!


KANON   


// en lättad anna

Av anna - 17 december 2010 18:38


Frasse och Doris är i rampljuset    


www.jrtc.se


och det är denna söta bild som finns där

  


små söta julnissar   

Av anna - 15 december 2010 09:44


kortare hår en fot som ska till röntgen och en ny salva för acne, nu är det nya tag igen   


Denna gång blev det en salva som heter Duac

  

(Bilden är googlad, har inte hunnit använda allt det på ett dygn)

    


Nästa vecka är det julafton och jag har inte köpt någonting än

till veckan får det bli grym fart på Anna.

Som tråkigt är så jobbar jag julafton, fast det känns helt ok, jag har ingen tjock släkt och inga far eller mor föräldrar.

det brukar vara eller har varit de sanaste åren mamma, pappa, brorsan och jag hemma på Stenåsen.


Folk ringer om Frasse och jag hoppas det snart finns någon som jag känner kommer passa honom för det är för mycket hundar för mig, stubinen blir inte speciellt lång om man säger så.

tycker dock att de sköter sig väldigt bra.

I söndags va både billy och Qase med en stund till jobbet, de va så duktiga.. Billy tyckte det va väldigt fränt med en permobil...gissa om han satt och glodde på den hela tiden   

Dumma hund, allt med hjul är fruktansvärt roligt och det va väldigt uppskattat av min brukare att ha billy hos sig..

Nu ska Billy äka till farbror doktorn igen.. sista sprutan varje vecka sen blir det varannan om det funkar och det har gett resultat, Billy är glad, vaken och odräglig...då vet jag att han är tillbaka igen   


Den 12 januari ska jag till torsby och träna privat för Lina Sundberg och få tillbaka lite motivation och för mig RÄTT tänk i träningen.

Nu jäklar Qase ska apporteringen bli klar!

om ni är intresserade av Lina och kanske läsa hennes blogg är hemsidan

http://hundtranaren.nordicshops.com/

trevlig läsning!!


Inge nytt om Jerry heller, jag har en hopplös känsla i kroppen måste jag erkänna   


och en annan känsla jag har önskar jag inte ska komma tillbaka för då tänker jag sluta med detta och göra nått roligt av mitt liv.

önskar att mina dagar bara flyter på men de gör de inte alltid, och denna årerkommande känslan gör mig riktigt ledsen och frustrerad.

men men jag kan inte göra mer än att berätta och försöka och sen är det ju upp till mig ändå?

spelar ingen roll vad jag vill/gör tyvärr och jag tänker inte ge med mig för jag vet att det hade aldrig gjorts för min skull.


Qase för övrigt börjar lära sig att sitta tillbaka i fjärren och gå bort från godiset.. lite träning till så fattar hon detta galant   


nu blir det en dusch sedan utgång med mina små   

de är de bästa i mitt liv och jag tänker ta tillvara på det, precis som dom tar tillvara på mig.


Ha en bra dag allesammans

KRAM

  







Av anna - 8 december 2010 21:01


Lämnade Mira i morse på Solstaden  och inne hos veterinären är inte hon den skarpaste terriern iaf..lille fegisen   

Jag fick hämta henne under eftermiddagen närmare bestämt kl 17

Det va en spak liten tjej som kom dragandes i kopplet och bara ville ut därifrån...

Jag fick ett kostnadsförslag innan men de visade sig att bli riktigt bra pris tillslut  

Hur ofta blir det billigare än veterinär säger?? typ inga va   

Iaf har de sugit ut innehåll i denna knölen som de inte är en lymfkörtel utan spottkörteln som har förändrat sig?

Därefter även gjort en biopsi och skickat iväg för analys och provsvar får jag den 20e december, jobbigt att vänta så länge   

Iaf nu hemma igen, sliten men har ärit sin kvällsmat och ligger i sin goa bädd och vilar, inatt blir det nog på sin mammas arm    

Sen får jag bar hoppas att allt återgår till de normala igen, på ett sätt känner jag mig otroligt nervös inför provsvaret, samtidigt har jag bestämt mig för att det inte ska vara något allvarligt   


  

inge värre men att höra Mira och tumör i samma mening gör mig


Nu ska jag ha lite myskväll innan jag ska börja jobba i morgon och hela helgen fram till måndag!

Världens underbaraste hundvakt har jag iaf och nu är det mycket när Frasse är hemma och jag tror Mira ska vara hos mamma under tiden.


Nu ska jag iaf börja leta ett hem till honom på riktigt för jag hinner inte med allt hur mycket jag vill.. jag vill tävla inte ha massa dåligt samvete   


Nu räcker det för idag

Jag önskar mig själv lycka till // Anna



Av anna - 7 december 2010 21:39


Denna dagen kunde sluta mycket bättre!

3 hundar till Solstaden idag av diverse krämpor   


Billy fick sin spruta..en till sen ska man se vart han hamnar!

För övrigt är han glad, pigg och som vanligt igen, ett bevis kommer här!


Billy testar att dra för första gången


Lille Frasse har öronsvamp

  


Sist och kanske mest orolig inför är lilla Mira

  

Hon har fått en knöl..antagligen en lymfkörtel som svullnat upp av någon anledning??   

Dom ska suga med en nål och eventuellt göra en biopsi för att se vad det kan vara?

Den har kommit fort därför tror/hoppas jag att det inte är något elakt med i bilden utan nått enkelt eller konstigt men inte livshotande!

Får biopsi svar om drygt en vecka men förhoppningsvis i morgon om de hittar nått annat under narkosen.

Jag önskar mig endast att Mira är frisk av tomten, en till skulle bli väldigt tufft!


Massa kramar från en orolig Anna




Av anna - 3 december 2010 22:36


Det sägs att när man har fullt upp så kommer det alltid lite till och så känns denna veckan.

Jag har jobbat hur mycket som helst och minst 3 ggr har de ring och frågat mig om jag kunnat jobba på annat ställe.

att man inte kan göra sig 2...de hade ju vart kalas för plånboken iaf   


samtidigt har jag börjat på 2 nya ställen denna veckan och jag är helt slut i skallen när jag jobbat klart, mycket info på sammagång.

men jag har fått lära mig otroligt mycket nytt och en hel del lustigt vetande som tex hur många dagar det går på 100000sekunder..gissa de ni? jag hade fel iaf

  

som vanligt är det rätt mycket jag går och funderar på och vissa saker trycker rätt hårt...men jag hoppas de ska bli bättre och mer sällan göra sig tillkänna

  

I morgon blir det tidig uppvakning.. ska träna mellan 8 och 10 i ridhuset sen hem för att jobba till 17..

SEN ÄNTLIGEN ska jag bege mig till alex och gänget för att äta mat och dricka lite vin och ha så trevligt jag bara kan.

sen är det jobb varje helg hela december!


Billy och Qase är förresten krigsskadade..de sprang rätt in i ett betongfundament och har lite sår i ansiktet bägge 2 men mest tog det söta billy som antagligen kommer få ett fint ärr under ögat   

men men han är iaf kvar och det märks att han inte har lika ont och är väldigt pigg..INGEN är lyckligare än jag!!  

denna vecka blev det ingen spruta men ska beställa tid direkt på måndag och även till mira om hennes svulst på halsen inte gett med sig...en kompis trodde det va antingen spottkörteln eller lymfkörteln... men hon är piggare än nånsin.. söta råttan som fick vara med 12 timmar på jobbet i torsdags...

hon tyckte det va asroligt att åka permobil och titta på natures chanel    


med detta blir det natten för 8 ska jag vara pigg och alert i ridhuset


klem



Av anna - 1 december 2010 19:43


Idag när jag kom hem fick jag ett väldigt tråkigt sms   

Min avelshane och valp efter MIra Jerry Lee Lewis är stulen i Norge.

Ägaren hade bundit hunden innne i en butik och någon har tagit hunden därifrån... JÄTTE TRIST!!!


Ännu en gång man får tänka till hur viktigt det är att INTE göra det...

Jag ska inte sticka under stolen för det har hänt att även bästa Anna har gjort de någongång men ALDRIG mer då får jag gå en extra gång   

Hoppas verkligen de hittar Jerry och allt återgår till de normala.


Annars vill jag tacka min bästaste Anso för att hon fixat lite extra jobb åt mig

  

Därför kommer jag vara TOTALT slut efter denna vecka... det roligaste att denna vecka har ALLA ringt och frågat om jag vill jobba... 3 dagar kunde jag iaf gjort mig dubbel   

Hade varit betydligt roligare om nått pass va nästa vecka..


Nu har jag fått vatten tillbaka så det är dax att kasta sig i disken och sen göra matlåda inför i morgon..


//en laddad Anna







Ovido - Quiz & Flashcards