mirazkennel

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Utställningsdebuten för mig

Av anna - 24 augusti 2011 19:52


I fredags drog jag och N till Vetlanda...dels för att ställa Frasse dels för att para MIra.. denna helg va ju egentligen debut i agility för mig och Qase i Frövi..men ibland blir det inte som man tänkt sig.

Iaf tycker jag att JAG gjorde bra ifrån mig... försökte få en halv intresserad hund att springa, stå fint och UTAN att dra i koppel   

Första dagen i våran öppenklass gick vi inte vidare... dommaren plockar ut 4 och vi var 13st i klassen med MÅNGA snygga hanar.


Han fick bra kriktik även om den va ganska så futtig..

*Shows in good condition

*Moves well

Aha..inge mer??
Men tydligen så fick man bara så lite?

Det va 2 engelska dommare bägge dagarna..

Iaf på lördagen ställde jag i Consulationclass och alla sa till mig att det är en av de svåraste eftersom tikar mot hanar i alla pälslag ställs emot varandra..
MEN där vann vi

  

KUL

Eftersom jag måste städa så är det bäst att korten får tala för sig själva.

När det är så många får ni klicka på de korten ni anser intressanta för förstorning.

       

                                  

De två första korten är på två av Frasses avkommor.. Bruno och Califonia som blev BIS 2 på lördagen.

N fick rycka ut och hjälpa Susanne på Stjärngatan med att ställa en hund..

Han gör sig inte direkt i utställningsringen med de där kläderna!


Nu städa, trodde jag målade hyllan för sista gången förut...men icke en gång till..sen slipa och lacka...suck!

Men fint blir det

------------------------------------


Förövrigt startade jag en agilitykurs på Lundagård i måndags..ett glatt gäng med många roliga mattar och hussar

Ska bli roligt att följa dessa 6 veckor framöver.


Take care

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 25 september 2014 09:02

Som många säkert förstod så blev Ester kvar hos mig. Jag ångrar det inte en sekund de ggr hon sköter sig, det är ett jäkla drag i tjejen :) Hon har precis den mentalitet jag söker och jag är otroligt stolt att jag lyckats. Dessa Mira/Chess linjer ...

Av anna - 19 augusti 2014 08:12


Nu är det dax! Jag har hyrt Kilsbhk och jag vet att det är många som vill testa agility. Vi samlas inne i kil vid 10.45 på Coop perkeringen för de som inte hittar och vill ta följe. Ni andra åker till klubben till kl11. Hoppas på fint väder! ...

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest! Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig. Allra helst vill jag ha henne själv ...

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt. Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner. I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla. Smögen på lördag för lugn å ro och ...

Ovido - Quiz & Flashcards