mirazkennel

Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Dålig motivation

Av anna - 13 maj 2012 11:58


Återigen går det väldigt lång tid mellan blogginläggen.

Fint väder och det är roligare att vara ute  


Som vanligt tränar jag en hel del hund och Qase går från klarhet till klarhet.

Vi har dock en hel del trassel... det är svårt att träna agility om man inte kan locka fram farten på vissa ställen med leksak.

Jag tränade gungan med godisskål och har nu testat det även på balansen... jag bara önskar att jag kunde lägga saker och hon springer...jag får motsatt effekt...Qase blir seg, "eyear" och stannar... 

Är det någon som läser och har bra tips på snabba kontaktfält med eyedog så lämna gärna!!!!

Vi va och tävlade agility i Västerås i två dagar... med taskiga resultat.

Qase rev en hel del... det va långa springiga banor och Qase hoppar flakt och vårdslöst.. det har vi nu såklart lagt lite träning på... både lite hoppteknik och raka banor med mycket stress... just där måste hon ju bli medveten om att det är rivningen jag vill fela henne för och inget annat.??

Vi får helt enkelt jobba vidare men det är svårt att hinna grundträna och alla 1000 detaljer och samtidigt få med helheten som kommer på tävling.
Vi har haft ganska mycket med olika problem som nu verkar fungera bättre??  

 


Nu den 19 så är det utställning i karlstad och några av mina hundar kommer att vara med...väldigt spännande!

Frasse
Arvid
Isa

 och lille Astor kommer att ställas.

Arvid och Astor kommer ställas i klassen 6-15 månader så konkurransen är stenhård... men alltid roligt att göra nått med hunden och det är super bra träning för framtiden.

Arvid som varit skadad en längre tid ska till veterinären på fedag och vi hoppas han är så frisk att han kan få leva ett vanligt hundliv igen, stackars liten!
Kanske ännu mer stackars brorsan och Lina som får bo med monstret  

Det ska iaf bli roligt att träffa alla hundkärringar och se alla hundar!

Och JAG ska för 2:a gången i mitt liv ställa hund...jag är en total nybörjare    


Qase har fått ett lydnadspass oxå och nu är hon för första gången sänd från kon till rutan, precis som i elit..DUKTIG brun! 

 


Annars vandrar mina dagar på i vanlig takt...

Med denna bilden avslutar jag detta ganska tråkiga inlägg...  

Nästa gång hoppas jag på massa fina kort från utställningen!"


KRAM  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 25 september 2014 09:02

Som många säkert förstod så blev Ester kvar hos mig. Jag ångrar det inte en sekund de ggr hon sköter sig, det är ett jäkla drag i tjejen :) Hon har precis den mentalitet jag söker och jag är otroligt stolt att jag lyckats. Dessa Mira/Chess linjer ...

Av anna - 19 augusti 2014 08:12


Nu är det dax! Jag har hyrt Kilsbhk och jag vet att det är många som vill testa agility. Vi samlas inne i kil vid 10.45 på Coop perkeringen för de som inte hittar och vill ta följe. Ni andra åker till klubben till kl11. Hoppas på fint väder! ...

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest! Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig. Allra helst vill jag ha henne själv ...

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt. Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner. I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla. Smögen på lördag för lugn å ro och ...

Ovido - Quiz & Flashcards