mirazkennel

Alla inlägg den 29 april 2012

Av anna - 29 april 2012 21:52


Tyvärr springer alltid de lediga timmarna i rasande fart.

Jag har ändå hunnit med lite  


Igår jobbade jag lite extra och sen firade jag min kära bror som fyllde 25år.

*vi är inte direkt lika?*

 


Idag har jag varit på dop för en av mina bästa vänners dotter.

Lova Viola Ingeborg Svärd

Fina nam!
Har även varit hos kusen.

Vi har TRE stallplatser ledig om någon skulle vilja ha en plats.

   

Inte alla som har sjöutsikt från stallet   

   


Vill även passa på att gratta Anso och Catla som gjorde sin debut i elitlydnad med 270,5poäng och klassvinst.

Läs mer om dem här  http://ansos.bloggplatsen.se/

Även till min kamrat Sandra Svedefeldt som gick nolla, vann och fick en agilitypinne.

 



1 Juni kommer jag äntligen flytta till en större lägenhet..fortfarande i centrala kil... typ 300meter men det ska bli otroligt skönt... trist med dubbla hyror i 2 månader dock men det får lösa sig.  

Ska bli sååå roligt att äntligen få ett eget sovrum och kunna ha lite plats att inreda... äntligen kommer jag kunna ha mitt gustavianska matbord, för trångt här!!  

*så lite gör så mycket*


På måndagar har jag nu startat två agilitykurser i Lundagårdshundskolas regi.

Jag tycker det är riktigt roligt att hålla kurs... det va duktiga ekipage som har bra koll på sina hundar.
Inte någon som sprang åt "fel" håll.  

I morgon i fortsättningskursen är det genomgång av ett såkallat "framförbyte".

Det innebär att man byter sida framför hunden (kort berättat)


Till min egenträning då!

Innan kursen i morgon har jag tänkt att träna starter och cirkelträning som det har slarvats lite med senaste tiden.

Ska jag visa mina elever så kanske min egen hund ska ha något att komma med  

Jag har även en klurig kombination som jag tänkt att köra...spännande!

     

Världens finaste brunvit!

 


Hoppas eran helg har varit bra!
Kram

Ovido - Quiz & Flashcards