mirazkennel

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av anna - 8 februari 2010 14:47


 Dagen har ju börjat rätt så bra iaf...dock lite sen ur sängen   

 

Men jag har iaf städat hela lägenheten och håller på att tvätta för fullt   

Nu ska jag bara invänta lite besök så ska jag dra ner till fryken och låta de 4 benta få springa lite.

 

Idag blir de inge värre träning men i morgon blir de ett lätt fm pass och inne träning på kvällen   

 

Billy har varit lite loj..vet inte om de beror på att Qase och han härjar en hel del???

På tal om Billy så har jag hittat ett såå fint kort på honom som jag ska göra förstorning på om jag kan få det av Sophia..?? Håll tummen att att hon inte slängt de från sin dator   

 

Qase har blivit jätte duktig på position och sitt, ligg me ögon kontakt är hon super på.. hon är så kvick i kroppen    

Sen har hon ju lärt sig lite trick oxå..kan bara inte låta bli... men en använd så är att hon kan trampa    det ska jag använda i agilityn sen... jag funderar på hur jag ska ha hennes kontaktsfälts beteende???

Jag skiter nog i nose touch?? kör 2 av 2 på men trampa där "nere"??

Måste kolla lite vilket som är effektivast....Billy har 2 av 2 på med nos touch vilket är väldigt bra för då hinner jag ikapp honom    jag vill ju sen ha running contacts men jag vill ha en lättare övergång så jag tror trampa är bättre för de ska läras in och sen tillåta olydnad fast hon är lydig   KNPIGT detta med agility...många tror att de bara är att springa...men nästan lika mycket plock där oxå som i lydnaden...men det är ju oftast inget som syns på tävling för ett otränat öga.

 

Jag planerar Kennelträffen oxå..jag vet att jag har egen kennelträff den 30-31 maj med Kronvallaren..kan ju inte göra så mycket med Qase men gissa om jag kommer lyssna som en svamp på allt som sägs... NU JÄVLAR!!!

 

Jag funderar på antingen

15 eller 22 Maj...brukar ju vara fint väder då.. och så blir de träff sammtidigt som Heras valpar ska levereras..både bra och dåligt

 

kanske sista helgen i Juli??

 

Augusti är de nästan tävling i agility varje helg...kanske kan bli mycket då??

 

5 september men jag har haft vid den tiden 2 ggr och regn varje gång

 

ska kolla med mina kära valpköpare vad dom har lust med??

 

Kanske Eyemarkers får till en kennelträff i år??? skulle va uppskattat Cam...jag tycker de är sååå roligt!!!

 

FÖR ÖVRIGT !!!!

Ni är nästan 50st varje dag som läser min blogg   

KUL att ni är så många...ni är dock jävligt dåliga på att tillkänna ge er   

 

Ja ja så länge jag vet att ni finns så är de kul att skriva men samtisigt får jag väl tänka mig för vad jag skriver   

 

NÄSTA helg är de SVENSKA RALLYT   

Då har Anna fixa hundvakt till Billy och Qase men ska höra med mamma kanske om hon vill ha lilla Mira ??

 

Iaf ska de bli kul att få släppa loss lite    UTAN hundar att tänka på... men hur ska de gå...usch redan ångest... gillar inte att lämna bort dom...men sen nästa vecka har Billy vilat färdigt   Då blir de finslips träning inför den 20e

 

Förresten måsta jag köpa en ny apport och träna in ett nytt apport beteende *SUCK*

Har inte lagt så mycket träning än för jag vet inte hur jag vill att de ska se ut..bara han hämtat den så har jag vare nöjd... men nu om jag ska vidare måste jag fixa det oxå...så nu har jag ett mål att klara av...

APPORT HANTERING för stora slanten 

 

Ne nu ut en sväng me hundarna// Anna 

 

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards