mirazkennel

Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Lydnadsträning, promenad och kalas

Av anna - 7 februari 2011 09:34


Härliga lördag

Dagen började med ett lydnadspass vid hembygdsgården i Forshaga, planen på klubben va en isgata.

Mycket folk och massa hundar som tränade drag va oxå där så det blev bra med retning för våra hundar.

FF, apportering, starter tror jag att jag fick till och jag känner att träningen går framåt    (jag känner mig precis som gubben ser ut)


När jag började träna igen efter höst/vinterns uppehåll hade Qase inte sin position kvar och hon va mycket bättre som 5 månadersvalp   

*NU börjar saker komma tillbaka*

Hon går inte för långt fram utan det som finns kvar är att hon kan vara lite fladdrig i sidled MEN det är inte mycket.

Hon har även blivit rakare i sina ingångar, Anso säger att hon är överrörlig bak, jag själv ser ju inte ordentligt, SÅ TUR JAG HAR HENNE!

Flera ggr satt hon faktiskt riktigt snyggt   


Starterna börjar funka, jag får helt enkelt plocka isär och köra var för sig, vilket är rätt uppenbart.

Apporteringen går framåt men jag har lite funderingar hur jag ska höja kriterierna för att hålla mun still och stängd?

Hon tar den snabbt och håller ok med tanke på den lilla träningen vi gjort.. de kanske kommer?

Nicklas lektränade lite med Billy och gissa om han va glad för att få kampa lite   

Ett jävla klös i den Bordern.

Efter träningen fick det bli promenad.

Korten kan väl tala för sig.

     

*söta fladdermus*  

Här har jag precis ställt mig upp efter att någon buttat mig, det blev fler omgångar i snön för min del   

    



Sen hem och göra sig i ordning för kvällen

Tjejfest på Haga och mycket trevligt folk, riktigt kul att vara i stan för en gångs skull.

Ni som känner mig vet ju att jag inte är någon *innepinne* direkt   

Kvällen slutade på Harrys och där spelade de både rolig och bra musik för en Kilsbo.


På kalaset fanns även 2 hundar, som hade ett eget rum med egen soffa under kvällen, fasen vissa har de bra   

Jag kanske inte behöver nämna att jag blev avundsjuk?

*Större place?? JAA tack*

Iaf tog jag en urgullig bild på dessa 2

*hoppas tjejen med hundarna uppskattar mitt smygtagna kort *

  

Den lilla använder den stora som bädd, så klockrent!

  


Kram på er alla

 
 
Ingen bild

Anso, Loviz o Catla

7 februari 2011 13:46

Nja... inte överrörlig men över aktiv :P
Qase ser jätte bra ut i träningen o jag ser fram emot våra träningar :)
Kram

 
Ingen bild

Anso, Loviz o Catla

7 februari 2011 13:47

O föresten.. det är TUR att jag har dig med! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 25 september 2014 09:02

Som många säkert förstod så blev Ester kvar hos mig. Jag ångrar det inte en sekund de ggr hon sköter sig, det är ett jäkla drag i tjejen :) Hon har precis den mentalitet jag söker och jag är otroligt stolt att jag lyckats. Dessa Mira/Chess linjer ...

Av anna - 19 augusti 2014 08:12


Nu är det dax! Jag har hyrt Kilsbhk och jag vet att det är många som vill testa agility. Vi samlas inne i kil vid 10.45 på Coop perkeringen för de som inte hittar och vill ta följe. Ni andra åker till klubben till kl11. Hoppas på fint väder! ...

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest! Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig. Allra helst vill jag ha henne själv ...

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt. Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner. I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla. Smögen på lördag för lugn å ro och ...

Ovido - Quiz & Flashcards