mirazkennel

Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Jag är inte dum i huvudet!

Av anna - 12 april 2011 22:06


Jag har HELA svenska brukshundklubben på MIN sida!!

  

Va lite roligt när jag sprang över en sida på SBK

Jag måste göra en copycat på de OTROLIGT fina orden

  


Här är några rader från deras hemsida


Träningsmetoder

Det finns lika många metoder om hundträning som det finns hundar. Utbudet är därför oändligt och för dig som hundägare gäller det att hitta en metod som passar dig och din hund.


Svenska Brukshundklubbens träningsmetoder har förändrats under de snart hundra år som organisationen har funnits. I takt med att kunskapen och erfarenheterna ökat har synen på hundträningen utvecklats. Hundens roll i samhället spelar också in då hunden gått från att främst vara en arbetskamrat och nyttodjur till att mer och mer klassas som familjemedlem.

Metoden Svenska Brukshundklubben använder idag kallas för positiv förstärkning och bygger på att belöna önskat beteende och nonchalera oönskat beteende. Hunden lär sig på att göra rätt och därför anser vi att detta är den effektivaste och roligaste metoden - det blir roligare att fokusera på det positiva istället för att bestraffa det negativa. Mer om detta kan du läsa i vår broschyr Hunden i Svenska Brukshundklubben.


Jag hoppas fler kommer på "min" sida   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna - 25 september 2014 09:02

Som många säkert förstod så blev Ester kvar hos mig. Jag ångrar det inte en sekund de ggr hon sköter sig, det är ett jäkla drag i tjejen :) Hon har precis den mentalitet jag söker och jag är otroligt stolt att jag lyckats. Dessa Mira/Chess linjer ...

Av anna - 19 augusti 2014 08:12


Nu är det dax! Jag har hyrt Kilsbhk och jag vet att det är många som vill testa agility. Vi samlas inne i kil vid 10.45 på Coop perkeringen för de som inte hittar och vill ta följe. Ni andra åker till klubben till kl11. Hoppas på fint väder! ...

Av anna - 18 juli 2014 07:56

Det obligatoriska 8 veckors badet

Av anna - 11 juli 2014 22:57

Jag har beslutsångest! Hittar jag ett bra hem till Ester och att hon säljs med bibehållen avelsrätt så får hon flytta, annars stannar hon hemma hos mig. Allra helst vill jag ha henne själv ...

Av anna - 9 juli 2014 08:31

Tiden går allt för fort och allt bara rullar på i fullfart framåt. Nu tex är vi påväg ner till Liseberg för en dags vuxenlekar med två goda vänner. I helgen va vi en snabbweekend på kusten, Smögen och Uddevalla. Smögen på lördag för lugn å ro och ...

Ovido - Quiz & Flashcards